fredag 19 november 2010

Blogg blogg blogg...



Dock... har jag nu börjat komma in i jobbet på skolan litegrann... Och eget rum har jag oxå fått.. eller jaja, jag håller på att rensa där, och ska inreda lite och piffa till det...
Men det är iallafall BARA MITT!
Högst upp i bygget här och med  utsikt över ett skogsparti!



Men efter alla funderingar och allt kalkylerande fram o tillbaka om byta jobb eller inte... så har jag väl bestämt mig...
Nacdelar med att bli kvar...
Jag får köra 11 mil... om dan...
Kan inte nyttja allmänna kommunikationsmedel...
Här är en vikarie för mig som "regerar"... ja det känns så...
Jag vill ju egentligen inte arbeta med de här söta småttingarna o deras föräldrar... Ungdomar eller vuxna e nog mer min grej.
Det tar ofantligt lång tid att ta sig till jobb... En timmes enkel resa är inte ovanligt!
Känner inga utvecklingsmöjligheter här... Och nej... det finns ingen magkänsla helt enkelt för detta
....
Fördelar med att bli kvar...
Den låga lönen är åtminstone bättre än på en del andra ställen.
Jag gillar skolvärlden... eller... jaja... ÄLSKAR GYMNASIET!
...

Så kul för Dig att veta allt om mina jobbtankar!
Intressepilarna flödar nu va!?

Kan bara tilläga att jag INTE är skapt för detta klimat...
Regn, blåst och kyla äro av ondo!
Snö kan vara helt okej om den ligger som bomull på marken och ser fin ut...
Snö skall INTE landa på bonnavägar där jag ska ta mig fram...
Snö ska inte yra omkring i luften och skymma sikten när jag kör i totalt mörker på morgonen...
Snö och is ska heller inte fastna på bilens vindruta under natten... väldigt tråkigt... med tanke på att någon (JAG) måste kämpa med mina fryskänsliga händer och skrapa för att få bort eländet istället för att ligga inne på soffan och softa tio minuter längre på morgonen!

Nej... nu ska jag ta tag i något här...

Och håll tummen att kattunge nr sju får flytta till nytt hem ikväll!
Kattbebisar är jättesäta... men de sabbar prydnadssaker, välter ner vaser, gräver i blomkruker och käkar på växterna och biter en i tårna på nätterna!
Vi fyra töser där hemma längtar efter lugn o ro...
Slappa och spinna på varsin dela av vår enorma soffa därhemma vill vi göra, utan terrorbebisar!

Nej,
Haj o ivaj som vi säger i skåneland!

Vi hörs o störs så att säga!

Snackade förresten med en gammal kompis, Linus, här utanför skolan för en stund sen! Himla trevligt, det var längesen. Han söta fru har jag dock träffat här innan!!!

Tjoff Poff!
Borta!

4 kommentarer:

  1. ja nu har jag läst de var ju fina bilder på en snygg brallis mmmmmmmm löööööööööööööööv

    SvaraRadera
  2. skönt att du trivs i nya lägenheten :) och kör försiktigt nu när det är mörkt större tiden av dan, kör hellre sakta och kom lite försent än stressa !

    SvaraRadera
  3. Mycket att tänka på om det där med jobbet..men det faller nog på plats ska du se..
    Din lägenhet kommer nog oxå i ordning så småningom..det får väl ta sin tid..man ska ju bo in sig oxå..*s*
    Goa kramar Yvonne

    SvaraRadera
  4. Livet går vidare vad man än väljer..det är ett som är säkert..kramis Millan

    SvaraRadera