fredag 3 september 2010

Dass-MUFF på...


Ja nu fiffilurar jag inte alls om das muff som är belägen ganska exakt mitt emellan stortårna... nej herre jösses nej... den tänker jag inte prata om ett enda dugg... jag som är blyg, försynt och pryd som den sköraste lilla blekrosa nyponblomma! 
Nej den muffen håller sig liksom varm o go av sig själv... Jaja, okej ibland får den väl ha lite hjälp... men bara lite lagom friktionsvärme då... Ja okej... litegrann kan den väl få svettas, muffen... Eller... nej vafan, Du lurade mig  in i det där...


Det jag talar om här är en alldeles vanlig Dass-muff... inte nåt snuskigt alls, bara nåt lent o varmt mot  ballarna (Skrev först "små ballarna"... men mina är ju tämligen stora, och jag vill inte falla för frestelsen att fara med osanning här... ) 
För er eventuella norrlänningar som läser här... ja ni som bebor området ovanför Hallandsåsen, må jag genast berätta att jag inte har nån missbildning alls... Det är ju på det viset förstår Ni, att era ballar e mina skinkor.... Eller hur lät nu det!??


Det här är ballar... say no more!!!  (Dock icke mina!)


Jag förstår inte riktigt hur denna blogg hela tiden handlar om min Trisseboá, mitt dass... Men jag kan ju förvisso avslöja, att det är där många av mina knäppa, naiva, löjliga, infantila och jävligt smarta fiffiluringar poppar upp i min brillianta, fläckvis outforskade hjärna!








Jo... Muffen... alltså den på dasset... eller... Vafasen... Vad jag vill ha sagt är att jag vill ha en mjuk skön jädrans muff på mitt dass.. ska det vara så svårt at få fram... 
Jag skulle vilja ha en sån där raggarmuff med långt fluffigt hår på! Rött... nej kanske svart!!! Inte nåt fejk-skit... utan riktigt mjukt varmt hår...

Vad då garderoben!? Ja jag vill ha en mjuk varm muff med lent hår på... och... ??? Eh???


Ohygieniskt!? Nej vad då!? Man får inte stå upp och kissa på mitt dass, det är lag på det... för övrigt stänker det nog då! Man ska sitta på muffen...no more no less... 


Jag inser... det är jag som har problem... 


Jag undrar ju bara om det är säsong för att sätta på muffen nu!? 


På ringen! 
Dassaringen! 
Det har känts lite kallt för ändalykten att sitta på hårdplast de sista dagarna här! På åttiotalet  fanns det sånadär set man kunde köpa, fluffiga akrylhårssaker i alla möjliga läckra färger. allt för att matcha de stormönstrade girlandtapeterna på väggarna och den mjuka mattan på golvet!  En fluffsak att trä på övre locket på toan... en på ringen - (en MUFF (!). ).. och så var där en liten utskuren matta att ha precis nedanför toastolen!  


Raggarmuff!???
80-talsmuff
Jo i min lägenhet i Sandvången hade jag en marinblå supersoft matta... ingen liten oval sak under handfatet... nej en heltäckande som var utskuren (av pappa) kring dassastol och vaskrör!  How wery hygienic! Speciellt med mitt ljuvliga sinne för ordning o reda och städa på fredag! 
Men satan i gatan så snyggt... och så skööönt! 


Eller ska man kanske rätta sig i ledet och skaffa en frigolitring till das dass-ring!? Varmt o gott... och relativt lätt att förklara! 


Och kom ihåg... tjäle... dassmuff på....


Kram på er alla! 


Pialotta, Viktualia, Krusmynta, Rullgardina Stanleysdotter Lejonquist

2 kommentarer:

  1. Ha haha! Så härliga bilder på muffar! Klart att du ska ha en muff så inte arslet fryser fast i sitsen. Risken finns att det förkortar tiden på fifilur-huset utan en muff, och då kommer idéer och fifilurandet att sina, och så kan vi inte ha det!

    Kram Katja Kaj

    SvaraRadera
  2. Hahah Du är fan en ☆ på att skriva ju !
    Var tusan FÅR du allt ifrån ?????
    Stora kramen ♥

    SvaraRadera