måndag 18 april 2011

Oj vad det händer... och fötter!!!

Ja ijsses vad det har hänt mycket sedan i julas! 


I januari sprack bubblan... Jag blev sjukskriven igen... Något var tvunget att göras åt jobbsituationen... 






För att göra en lång historia kort... (JOOO jag KAN faktiskt det! ), så slutade jag min anställning i K kummun den siste mars! Hasta la vista och bye bye. Jag fick en bra deal, och sedan dess har alla klumpar i mage och hals bara precis redbullat iväg på små vingar och jag känner min som världens lättaste walterviktare! 


Vi stormtrivs i vår lägenhet, jag och Jossan. Hyresavin är ju inte direkt rolig, men det får det vara värt helt enkelt. Superfin tvättstuga, bra grannar och härlig balkong... 


Paradiset står och kallar på mig där ute på Larvi koloniområde... (min stuga med 500m2 trädgård...) jag brukar ju inte kunna komma ut tillräckligt snabbt på våren... Men för att vara helt ärlig så är jag inte såå hied i år... Jag målade ju mörkbrunt i hela vardagsrummet förra året... Vilket kändes som en bra och mysig grej just då... Nu känns det väldans dystert bara! Jaja, jag får väl se om jag slänger in några spannar vitfärg och en handgranat... a la mr Bean då menar jag!


Trädgården låg i träda förra sommaren... så jag får väl ta och rota fram stora hackan o spaden och se vad jag kan göra åt det lilla bekymret en dag! 
Förra helgen var Sara, Jessica och Annette ute och hjälpte mig att dra väck en massa fjolårs-visset... 8 säckar kördes till tippen av mig förra måndagen!!!


Men där är MYCKET kvar! (Foton på röjningen fanns i min laptop... men den drabbades av mina sedvanliga gremlins en natt... och vaknade upp på morgonen och hade slarvat bort sin hårddisk! Joho, det hade den! Nu är den räddad, men alla foton försvann som fisar i dimman!)


Gräset borde få en flock getter på sitt samvete med det absolut snaraste! Kan inte det där gröna joxet begripa att det inte ska växaq förrän jag har fixat med gräsklippare, bensin och sånt!?


En del fröer har jag köpt... Men det blir min själ direktsådd i år! Jag kom ju på att det inte räcker med att ha en massa finfina fönsterbrädor här hemma att sätta sådderna på... Jag hade ju fått binda ihop tassarna på mina två fönsterkarmsälskande katter om det skulle få vara något så när ifred.


I princip allt står och stampar och väntar på den magiska AVLÖNINGSDAGEN, som kommer om någon vecka!
Då ska väl en del börja röra på sig här och där!!! =O)


Ja detta skrev jag som sagt.,.. för ett tag sedan! Haha! Glömde nog lägga upp det!


Ska skriva nytt inlägg nu!


Pia


(Kom nyss på att jag ju av en händelse började lägga upp lite fotografier i bilddagboken iden för några veckor sedan... Voilá... jag kan hämta dom där och klistra in dom här... sen!)


Har jag då legat på soffelocket och sprallat mig trött och analuyserat navelludd sedan den 1 april!? Nej för sjutton... Jag har dragit ihop ca 40 vikarietimmar på ett dagis... Anmält mig till kurs under veckoslut i maj... Järfälla... spännande va!!! Hihi! Berättar mer sedan!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar