lördag 14 augusti 2010

En snabb lördagsuppdatering...

Ja det känner jag ju att jag äro skyldig efter allt gnäll och osande ångest... 
De var riktigt snälla på min nya arbetsplats... Ett eget rum fick jag MED ett JÄTTESTORT fönster! Sånt är man inte bortskämd med minsann! 






Över 80 anställda finns på denna skola "in the middle of nowhere!" Områdeschefen hade en del infogrejs på morgonen... och vi fick äran att sitta på träbänkar... lovely med diskbråck... men Pia e ju inte den som gnäller! Haha! 
Sen var det grupparbete! Lite frågor som vi skulle besvara med valfri redovisning. Vi hade 1 och en halv timme på oss... och vi for runt och fotograferade våra svar för att sedan göra ett bildspel för "kanonen"! Det blev riktigt kul! Många skratt när vi inte hittade en nalle som skulle symbolisera trygghet, men en kille som heter Björn... fick vara substitut... Och GLADA barn... vi hittade några uppstoppade fåglar... en hök fick vara en förklädd GLADA! 
Haha! 


Sen bjöds det på grillspett, potatissallad o grönsallad med pestofyllda nån sorts bröd! Riktigt gott... Köttet hade varit gott det oxå om det hunnit grillas igenom! 


Ja, sen skulle jag då röja i mitt rum... OJ! Det har tillhört en man som varit lärare på skolan i ett antal år... men slutade ganska hastigt för några år sedan, jag började röja... men insåg att det nog är bättre att de försöker få dit killen så at than kan rensa själv. 
Annars får jag leta upp några stora lådor som jag kan lägga allt i så att han bara kan hämta dom. 
Jaja! Jag har ju hela måndag,  tisdag halva onsdag på mig... innan barnen kommer! Oups!


Eftersom jag inte sovit en blund natten till fredag så blev det rätt hem i bingen efter att jag fixat med lånebil osv... 


Jag somnade nog vid 17-tiden på fredag kväll... Vaknade vid halv 3 inatt och var ute o kissade, sen sov jag till kl 9 idag, lördag! 


Holy macaroni! Snacka om spänningar som släppt!


Nu sitter jag här o väntar på Sussie, som jag förvisso träffat i våras, men inte haft möjligheten att bara sitta o småsnacka med... 
Och så ska minsann Agnethe, "Agge", Nidde" , kärt barn har många namn hänga på! HENNE har jag nog tusan inte träffat på MINST tio åt... tror inte att det räcker! 
Skitskoj! 


Hade det varit nåt med den här tanten hade jag just nu stått och svängt ihop en god kaka... Haha! Men... nej det får bli som det blir! Te och kaffe finns!!!


Förresten... på vägen från skolan igår fick jag stanna på bensinmacken för att fylla på lite soppa... Där träffade jag dels Leif, som jag arbetat med på gymnasiet för några år sedan... Och sen när jag kom in i butiken... så stod där en snygg kille och sa -Hej Pia!!! Det var Mattias, en härlig elev som jag träffat massor under hans skolår. Så himla coolt. Hans stora dröm har varit att bli BRANDMAN... Som liten påg hängde han vid brandstationen och snackade med brandmännen! 
Jag sa alltid att -Klart att du kommer bli brandman Mattias! Och JAPP... nu är det alltså dags - May I present Mattias the Firefighter!
 Deltidsbrandman , men...! COOLT! 


Nu ska jag ut o plocka lite fina blommor att sätta på bordet... 

C ya!

2 kommentarer: