måndag 2 augusti 2010

Lite flashbacks i tiden...

Hej igen! 
Jag o väninnorna var ute på lite loppisrunda i fredags... Och då fick jag ett par sånadär riktiga flashbacks! Haha!
Såg en grunka, och utbrast EN MOVIEBOX!!! Mina kära väninnor garvade ju och så såg vi att det inte alls var nån moviebox... Men... 
Ungdomarna en bit bort stod som små frågetecken... De hade inte en susning om vad en Moviebox var förmodligen! 


Alltså... man stack ner till en av stans alla videobutiker, Filmtajm var mest poppis, och så kollade man ut en cool film eller två... och så hyrde man dom OCH en moviebox... 


Moviebox = en videoapparat som var inbyggd i en "resväska" i hårdplast...! Så stack man hem till nån kompis som begåvats med lägenhet och kollade film! 
Dagen efter, INNAN klockan sex, lämnade man igen alltihop... Och ve den som inte SPOLAT tillbaks videobandet... ville det sig riktigt illa fick man betala böter!


Vissa lyxlirare hade ju så klar en apparat hemma... 

Staffan, min klasskompis hade inte bara video... han hade TV-spel också! 
Det hade ju iofs jag också... Men han hade i FÄRG!!!! Så j-la fräckt! 



Micropopcorn fanns inte på den tiden... av den enkla anledningen... att MICROVÅGSUGN var så himla ovanligt! 
Jag minns när min morfar kom hem från stan och hade köpt en sån. Mormor slet sitt hår över shabraket som skulle få plats i det lilla köket... Orolig över vad microvågorna kunde göra med maten...






Rullskridskor var ju redan då en hit! Åh så roligt det var att åka... Det värsta var att det var bara min söta lillsyrra som kunde ha såhär snygga tjejskrillor... Jag hade ju 42 i skostorlek väldigt tidigt, så jag fick nöja mig med killvarianten... Fast å andra sidan fanns det coolare "tracks" till mina!!!

Mina rullor liknade stenfräcka Lejon-skor... Såna man hade när man tränade tennis ute på gatan med sin ashäftiga "Tennistrainer", Med ett pannband och svettband runt handleden var man  var man nära nog Häljarps egen Björn Borg!!!...


Såhär så mina ut ungefär!!!

Om man inte kollade video så satt man väl som klistrad framför TV´n om det var Fame...

Lilla huset på prärien 

 

eller kanske Linus på linjen..

Däremot var man ju lite för stor för de gamla favvisarna 

Vita stenen med Fideli och Hampus... 
och...

... 

John Blund...

Anita och Televinken...

Och alla andra härliga barnprogram!!!

 
Klart att man hade tider när man skulle vara inne... Mobiltelefon var det ju ingen som trott på att man någonsin skulle kunna uppfinna ens! 
Vem satt inte och skrattade fascinerat åt Hedvig i "Från A till Ö " när hon pratade med sin syster Harriet i "BILD-TELEFON"!!! Hahaha! Det går ju inte!!!

Dock var det ju liiite krångligare att ändra tiden på sin klocka eller låtsas att den stannat, när man lyckats tjata till sig ett DIGITALT armbandsur! 
Men sååå coolt! 

Jag minns att killarna tävlade om vem som hade flest funktioner på sin klocka! 
Det är inte nåt skämt.... en kille kunde faktiskt få en flicka hänförd genom att visa sin självlysande klocka!!! 
Själv hade jag en "klock-ring" som jag lyckades tjata till mig på kiviks marknad ! 

WOW säger jag bara! 

Åh, jag kommer på mer och mer hela tiden... massa nostalgi! 

Skriver mer sen!!

Kram sålänge!

5 kommentarer:

  1. ååååhh vad roligt att läsa om gamla saker :D

    SvaraRadera
  2. ååhhh de e gutt med nostalgi..=)...underbart hihi....o du hade fått med mej o matti med...(drutten o jena ),..hahahahah <3

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt sjukt, tycker jag då som alltid haft en mikro i huset :P sjukt att det inte är så längesen ändån :) love you mami!

    SvaraRadera
  4. härligt säger camilla på lannet

    SvaraRadera