lördag 21 augusti 2010

Respons på Susannas inlägg... o "bonne-Pia"!




Här har vi då den lille "RABBITEN" som utmanar Sannas kamel!
Visst äger han!???
Posted by Picasa
Dock verkar det inte som han orkar sig upp på nätet som filmfil genom min lilla trötta lina! 40Mb... är det för mycket begärt!?


Den här kaninen fick jag för ett par år sen... för att pigga upp stackars mig lite för att jag inte kunnat hänga med till Kiviks marknad! 
Håll med om att man blir rätt så glad av den lille galningen!


Brasklapp...
KAN vara liiite irriterande efter att ungarna tryckt igång den för 712e gången... speciellt på morgonkvisten! 


För övrigt tycker jag det är märkligt... jag måste vara född i fel familj... eller så är det så att jag varit bonde i ett tidigare liv... 
Jag äger nämnligen ett par kritvita slip in - skor med silverbrodyr och strasspärlor... Hahah! Jodå, inköpta hoa lokala NETTO-handlarn! Bara det... VITA pjucks på Pias 42or! Yiiha!
Av någon anledning har jag dock inte slitit så mycket på skorna denna sommar... 
men.. plötsligt händer det... idag tar jag på mig dom av någon outgrundlig j-la anledning...
Hör logiken...



Fixar bensin... 
Tankar gräsklipparen...
drar igång skiten... och klipper grönt högt gräs... i VITA SKOR! 
Hmm... Före detta vita skor kan jag väl lugnt påstå numera! 
A whiter shade of GRÖNT!


Men gräsklippandet blev inte långvarigt anyway... Jag kunde inte stoppa gräsklipparen... det funkade inte med varken normal-stop, choke-dödning eller nåt ... så jag lät den dö kvävningsdöden i högsta gräset... 
Får jag igång den nu då!? NOPE!


(Kanske inte bonde ändå, de är väl lite tekniska förmodar jag!? Bonnmora!?)


Iallafall... när jag var i 10-årsåldern sa min kompis vackra mamma en gång att -Pia, hon går ju som Sven Larsson! 
Haha! Pia 10 år tyckte ju detta var väldigt smickrande eftersom just Sven Larsson var typ idolen som ägde alla hästarna vi skötte om och som var jätteduktig på att rida och... 


Bara ett par år senare hade Pia vuxit ur ridkläderna och shoppade 80-talshippa pumps med klack i olika färger o matchande halsband och clips-örhängen gjorda av plastkulor till... 




Då någon gång gick det plötsligt upp ett Liljeholmens.. att "knäa" fram såsom Sven Larsson INTE var såå speciellt chict! 
Darn it!




Dock vet jag ju att jag har den där knäande gången i blodet liksom... (Bonna-genen då) Och i ungdomens glada dagar kunde även jag stå på en höskulle med svetten drypande och kasta hö och halmbalar för att lava snyggt...  (Utan pip o gnäll om kass rygg och svett och kli o så!)


Funderar... Det finns faktiskt skriftliga dokument som påvisar att jag och mina söta väninnor i 8-9-årsåldern på allvar tyckte att det borde finnas parfym med stalldoft... Hahaha!


Nej tusan heller.. nu ska jag göra ett försök till med gräsklippningsmaskinen... det verkar inte som om den här internetlinan orkar ladda upp min söta kanin.. så jag får väl strunta i den!


Ha en fortsatt bra lördag...
Tjo bönner, imorron gödslar vi!!


Pian

3 kommentarer:

  1. Hahaha Kaninen är kanon. Ser att den har tuppjuck på öronen. Vad sjunger/Spelar den??

    SvaraRadera
  2. Alltså jag bara måste ladda upp filmen, annars e d ju inte kul! Ska göra det hemma imorgon!

    SvaraRadera