torsdag 19 augusti 2010

Jodå... här e jag!

Jodå... jag e kvar... 
Har ju börjat jobba på nya skolorna... Har iofs bara varit på den ene än så länge. 
Känns väl helt okej att vara där. Trevligt folk och så. 
Ont som tusan i ryggen har denna quinna... Men idag fick jag iallafall besked på den vanliga röntgen som jag var på i juli... Min kotförskjutning har fördubblats i storlek och bråck o grejer i disken... jaja, en förklaring till att det gör ont iallafall... Ortopedläkarn jag var hos skulle skicka påskyndande på min remiss till magnetröntgen... Vill veta om nerver osv ligger i kläm och hur bråck och avlagringar (?) ser ut... 


Kiropraktor hade ju varit guld nu...  men det kostar för mycket... och nu fick jag veta nyss att jag skulle avvakta manipulering av ryggen tills efter magnetröntgen... om nerver är i kläm....  En sjukgymnast skulle dock kunna ge mig lindring eller vissa rörelseövningar.... 



Jaja, elementärt... Jag klarar mig rätt okej faktiskt... Jag kan både stå och gå... lite!

I söndags var jag o Nellie ute med Marie och min lilla (inte så liten mer) guddotter Julia, hos deras häst Dali!

Nellie är bara såå klippt och skuren för att bli en hästtjej. Hon älskar att borsta... tvätta häst... springa upp o ner till hagen med hö o grejer... OCH är jätteduktig på att rida. Märkligt att man som knappt 4-åring kan ha en så naturlig hållning när man rider... och helt utan att någon sagt något, hålla skänklar (ben) och tyglar rätt! (Haha... det där med tyglar tar jag tillbaka... (Remmen man håller i o styr med) Nellie vill gärna rida cowboy-style!Långa tyglar och styrning medelst vikt osv!!!




Nu hittar jag plötsligt inte de andra fotona från ridningen... ska leta på minneskort! Tänkte ju bjussa på ett litet filmklipp oxå,


Och målat har jag ju gjort litegrann! 
Smakprov...


1m x 1m stora är dom! 

Och så har jag ju haft besök av gamla vänner... Ja de är ju unga o vackra fastän de är från forntiden! Haha!

Agnethe - AKA Nidde och Agge!


Söta Sussie

Vissa har kameran fastklistrad i näven.


Andra har samma åkomma...
Hade ju massor jag skulle vilja skriva om här... finurligt... roligt o filosofiskt...  men... nu ska jag sörenimej diska och städa för att kunna släppa in juntatöserna ikväll!

Jag ska försöka mig på att göra langos att bjussa på! Trist om jag inte lyckas! Haha! Då får dom svälta!
Nu kom Ingemar med en rejäl gryta att ha heta oljan i!

Peace out!

Så glad jag blev idag Susanne när du berättade att du gillade min blogg!

Kram på Er Alla!

PiaLia


5 kommentarer:

  1. vilken hästtjeje ärvt av sin mormor

    SvaraRadera
  2. jag la upp ett film klipp på min blogg på nellie när hon rider. jätte fina tavlor. när blev utställningen av ? puss love you

    SvaraRadera
  3. naaw nellie e så söt. hon såg väldigt självsäker ut.

    SvaraRadera
  4. Ja hon tror verkligen själv att hon är en elitryttare typ! Inte rädd för 5 öre!

    SvaraRadera