måndag 23 augusti 2010

Das(s) FIFFILURINGAR!

Dagsfärska fiffialuringar från ett utedass... någonstans på Larvi...






Om det beror på Dafgårdslunchen innehållande två styck kåldolmar och nåt mosliknande... inte en grönsak när portingen... eller kanske på Jessicas utsökta kasslergratäng ikväll har jag icke en aning... Men hur det än är har denna quinna tvingats tillbringa avsevärd tid på mitt gulmålade utedass ikväll... 


Med vidöppen dörr sitter jag där och fiffilurar över lite av varje... till exempel var där två mördarsniglar som lekte "följa John"... Den bakre låg hela tiden hack i "häl" på sin polare... tyckte jag... Över stock och sten gick det i en rasande (låg) fart... Vid närmare eftertanke låg tvåan jävligt nära sin polare... Denne kämpade dock på undan sin efterhängsne artfrände... 






(Min något skruvade hjärna glider genast in på bevingade ord, såsom... "Hellre en rövare i Polen än en polare i röven.." upphovsman okänd... )


Men det såg faktiskt ut som han var på väg upp på framförvarande Spanjor... (Ja de där bruna äcklona är ju spanska... )
Mördarsniglar... Man har ju hört, och faktiskt också sett, att de käkar upp varann... Har man råkat dela en sån där på mitten så kan man ta tiden... en timme... sen kan man gå ut o kolla, då han man plötsligt 4 polare som kalasar på det slemmiga kadavret... 


Kunde det då vara så att detta studieobjekt "nr 2" strax utanför min dassadörr. faktiskt höll på att ta sig en tugga av Nr1???? 
Jo min själ att han gjorde! Det flöt slem ur den stympade rumpestumpen! Åh sicket elände! Eller... det kanske bara råkade lossna en bit när han bet tag för att hänga efter polaren... 


Ja därom tvistar fortfarande alla di lärde på Lejonquists utedass på Larvi koloniområde... 


Larvi är för övrigt ett ganska löjligt namn på ett koloniområde... Här i stan är det förstås allmänt vedertaget och inte alls märkligt... ALLA vet att vi som har stugor o trädgårdar här inte är ett endaste dugg LARVIGA, snarare tvärt om... dvs mycket intelligenta o sympatiska! 
Om det nu skulle vara någon utombys typ som skulle få för sig att fundera över just detta udda namn då... Punkt och pronto - end of discussion!




Förresten... jag har säkert informerat er tidigare om det faktum att SPINDELDJUR (allt med fler ben än sex och färre än tusen) HATAR färgen GUL! 


De senaste dagarna har nåt märkligt hänt här på Pias dass... 
Jag har så klart flera fiffiluriga lösningar på gåtan...  Förvånade... någon!?


PROBLEM: Ett antal spindlar av varierande storlek har suttit rätt upp o ner och dött på mina gula väggar o tak... 


VARFÖR!? 



  • De inte bara HATAR färgen gult... de är hyperallergiska, gluffar av astma och... döden dör,,,
  • De svingar sig in på toan från sitt bo i eken... Väl inne på dass dör de av... das ODEUR!?
  • De är anlitade av nån kognitiv beteendeterapeut som läst om min araknofobi som övertalat dom att begå kollektivt självmord, just där jag liksom MÅSTE sitta o glo på dom!  (Erkänner att jag FAKTSIKT satt o kollade på en som troligtvis tog sina sista andetag idag! Han liksom gjorde som de brukar när de blir RADARifierade... de drar ihop alla sina disgusting ben och slår knut på dom under magen..... och när sista benet fångats in... då e d slut med honom, då dör han!
  • På tal om RADAR, kemisk krigsföring som vi idkar ganska frekvent här på Larvi (Åtminstone jag o Charlotte (grannen )) Det KAN vara så att mina gula väggar... och tak... numera är så till den milda grad impregnerade med RADAR så att djuren endast behöver klampa runt med alla sina åtta fossingar en stund för att giftet ska tränga upp genom deras fotsulor (?Fantasi f-n!) och förgifta dom!? Eller!?

Sista tesen är såååjäbvla spooky att jag tror jag måste tömma en flaska radar och ta fram kvasten NU... 
... här kommer den... 

  • de mobiliserar till krig... Alla sitter där ihopkryllade tills de blivit så sörens många att jag inte ens jiter vara rädd för dom... Och DÅ, på ett givet klockslag, anfaller alla spindlarna.... Hjäääälp! De är överallt på mig... Så blir det alldeles svart... jag ligger avsvimmad i en hög på golvet på mitt GULA utedass!



Snyft... 
dumma spindel, akta dig!




Nu ska jag soooova! (Med radarflaskan i hand! 


Många djur blev det i paradiset idag! 
Hälsningar från mig och HAREN, STAREN, DROMEDAREN och VRÅLAPAN HUGO!
(Det sista där.... bara för att det är så skoj att säga... haren, staren, drom....)

3 kommentarer:

  1. Hallåja mitt i natta.
    hade ju HELT glömt din blogg, mej så läste jag inne på FB , å här e jag nu =)
    Å du.... även jag, som alltid varit bloggmotståndare... jepp, jag har en blogg...
    Om sjuka men härliga passion för kläder :-) men det är SÅÅÅÅ roooooligt =)
    Jag blir din 2:a stalker ;-)

    ♥ Stora kramen & go natt ♥

    SvaraRadera
  2. *asg*...*s*..*fniss*../Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Underbart Pia!
    Du gav mig dagens härligaste skratt, du skriver ju så himla roligt.
    Känner igen paranojan när det kommer till spindlar. Jag liker dem icke jeg heller. Fy faen va äckliga de är!

    Tack för ett riktigt gott skratt!

    Jag behöver se dig Pia, jag klarar snart inte det mer...när kan du träffas för en liten fika? ( jeg = desperado, ha ha!)

    Kram Katja

    Kram Katja

    SvaraRadera