lördag 24 juli 2010

Började dagen med en klassiker...

Morgonstund har ju som bekant guld i mund... Jo tjena...
Något blev lite fel här i Paradiset denna morgonkvist... För det första är mina Diklofenak slut, så jag fick ta Tramadoltabletter när jag skulle krypa (bokstavligen) till kojs... Visst... jag vaknar inte femtielva gånger och har ont... men hela förmiddagen är ett stort segt tunggrott krondike att ta sig igenom... 


Klassikern...
En groggy, kissnödig matrona kavar sig ut genom dörren och bort till mitt lilla gulmålade dass (Alla vet väl att SPINDLAR hatar gult??) 
Snabb okulär besiktning av det lilla utrymmet där man i princip får vika sig dubbel på längden och sen backa in... Inga SPINDLAR... (Hade jag bemödat mig med att ta på mina sprillans nya flotta goggles hade nog följande inte hänt... åtminstone inte i den omfattning som voro)...
Morgonbestyren brukar gå riktigt snabbt... men av vana trogen när det är tropisk värme sitter jag där och filosoferar lite med dörren på vid gavel... 
Det är då det h ä n d e r !!! 


Med bestämda ryck, från ingenstans studsar han ner... mitt framför ögonen på mig.... 
Under världens längsta millisekund stirrar vi varandra rakt in i ögonen... Jag är fullkomligt paralyserad...  Han känner sitt övertag och studsar till ett litet snäpp neråt och satsar på att anfalla...
DÅ släpper min strupes förlamning och primalskriet trumpetar ut över Larvi koloniområde.... 
Varenda fågelfan borta på kyrkogården flaxade upp, eller trillade ner, från sin gren... 
Katterna skrek och fräste och kutade in under stugan... 

Eftersom jag inte svimmade och slapp se honom mer var jag tvungen att handla... Helt kallt och dödsförnekande slänger jag mig handlöst, dubbelvikt, ut från mitt lilla utedass... 
Jaja, jag vet att Du ler nu... JA, jag hade trosorna vid anklarna... JA, jag hoppade jämfota...ett par steg innan... och NEJ... jag hade inte hunnit torka mig... 
Fortfarande skrikande rullar jag likt en något annorlunda Charlies ängel bort från den omedelbara faran... 
Jag kan väl bara säga så mycket, att om kära grannen hade varit beredd med videokameran där så hade vi lätt haft de100 000 $ på det där Funniest homevideos som i en liten ask!!!

Kontentan av det hela.... 
  • Ta INTE på dig trosor om du bara ska ut på dass ändå... (Grannarna skiter nog i vilket o vill inte se vitvalar tumla runt på altaner på lördagzsmornarna... )
  • Ha gärna RADAR-flaskan i handen ALLTID!
  • Om du bygger ett nytt dass, gör gärna en nödutgång... eller flera...
Nu kom min lilla Jossan och vill prata en liten stund med mammsen, hon har fått rycka ut och jobba i förmiddag, så nu ska hon bara sova ett par timmar innan hon ska iväg igen... beordrad övertid...

Puss kram på er så länge!
PiaLia

Som kompensation får ni en söt bild att titta på efter allt elände!!!



5 kommentarer:

  1. Älskar dina berättelse..o ja jag kan verkligen se detta senario framför mig..tro mig..hahaha/Camilla på lannet som inte har utedass

    SvaraRadera
  2. Bäst att kommentera såg jag så kanske jag slipper ha en vårta på näsan.Nu har jag läst igenom hela din blogg och jag får väl säga att så här kul var det länge sen jag hade en lördagskväll. Som jag har skrattat! Jag kan riktigt se det framför mig. Hi hi!
    Annelie

    Kul att se Nellie på kort med. Väldans vad hon är lik Jessica som liten.

    SvaraRadera
  3. usch vad hemskt för dig men faktiskt lite roligt haha .. Nästa gång du ser en spindel och vill ha bort den så säg till mig för jag e faktiskt inte de minsta rädd för spindlar :P

    SvaraRadera
  4. *asg*...*asg*...*flämt*..*s*..*andas*..
    Du är fan ta mig inte klok!!!!!*s*
    Jaså det var därför som du skrev så på F-B..jag undrade varför du väckt allt i din närhet då ju.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  5. Pia din blogg är bara så rolig :) kramis/ jeanette

    SvaraRadera