fredag 2 juli 2010

Another day in paradise!

Tack vare att Lena satt på fejjan o påpekade att jag nog hade liiite bråttom om jag skulle vara hos optikern halv tio i morse... då klockan redan var så... 
En kvart för sent kom jag inflåsande till farbror optikern! 
Sist jag fick mina ögon undersökta hos en såndära optiker var jag riktigt skeptisk till hur hon kunde bedöma någonting alls på så kort tid. Hon snackade mest... Men snälle-Pia bara betalde o litade på att allt blev rätt... 
Det kan jag ju säga att det blev det nog INTE! 2 år senare, idag alltså... var inte min långsynthet +6,0 längre... nej den var +7,50 på ena ögat och +7,75 på andra. Undra på att jag känt mig som 
Mr Magoo! 


För första gången i min 43-åriga liv hittade jag även ett par bågar som jag SER FRAM emot att få bära! (de här uppe på bilden)
2 par brillor (olika bågar) inklusive antireflexbehandling och repskyddat glas! 
1690kronor
Inte illa, inte illa alls!

Sen glömde jag snabbt o lätt att cykla och handla kattsand på Citygross... Det blev en METRO och en mjukglass med saltlakritsströssel på Olivers istället! Muuums!!!
Hem o rastade the Dog, och sen iväg o kompletterade alla attiraljer inför juntans tacobuffé ikväll!
Jessica o kidsen kom ut! 
Det är såå härligt när man hör grindklinkan i metall klonga till och så tar det en liten strax innan man ser Nellie rusa in genom dörren och hojta: -Nu är jag här hos dig Mormor! 
Hon vet att hon får mig att bli så himla glad i sinnet den ungen! 
Hur busig och tetig hon än kan vara så fyller hon mitt hjärta som en varm och fluffig kanelbulle i varenda liten vrå! 

Jag ställde mig och stekte 2 kilo tacokött, för att vara redo liksom! Samtidigt stekte jag ett gäng pannkakor som vi kunde käka som lunch! 
Fabian vad jag kan få till det ibland! 
Juntatöserna föll bort en efter en dock, vi skulle blivit tre flickor, men vi beslöt att vi skulle ställa in idag. Ja, hade vi bara blivit tre hade vi ju fått kalla in förstärkning någonstans ifrån ändå! 
Lenka, Lenka... inget skulle väl kunna ersätta dig o töserna! Hihi!

Det är ju mycket som ska till nu när d e sommar. Kanske vi skulle ta sommaruppehåll. 
Massvis av tillbehör och en bunke kött kunde dock inte jag o mina sessor kränga alldeles själv...
Snabb improvisation... Vi har länge planerat en kollo-kväll med "Lillan" o hennes töser, så det var sagt o gjort! Bjöds, tackades ja... och så fortsatte denna ljuva sommarkväll med tacos, sol, bad och många goa skratt! 
Finaste Mysan min kom också. Dock var där tyvärr inte så mycket käk kvar då! (Du får ha det till godo gumman!)
Med risk för ramaskri från töserna lägger jag upp lite bilder här! 
(Jag lovar ta väck dem om ni vill det!)

Mika o Jossan badade, till Nellies o Nilos stora glädje!
Doris var INTE badsugen!
Alla ser ut som blekfisar bredvid Nellie!
Det bästa Nilo vet i hela världen - är Mamma... och att bada!
Jossan, Nellie o Madde jämför brännan!
Nellie var inte intresserad av att dela mormors knä med lillbrorsan!
 Och lyckan var gjord för Nilo när han fick sitta här!

Mysigt eller!?

Det blev ju en finfin kväll ändå! 
Gamla mormorns rygg spökar dock hela dan! Tack o lov kunde Jessica assistera med allt ikväll!

Imorgon hade jag ingenting alls på schemat. 
Dock ska jag göra en akut klippning på Melinda imorgon förmiddag. Tydligen har hon bränt håret på något vis stackars tjejen. 
Sen får jag se om jag kanske joinar barn, barnbarn osv nere vid halvmånen... Allt beroende på rygg och övrig energidepå/nivå!
(Får i så fall ta mig en titt på ett minnesmärke för en Oscar-kung som ska vara där nere... :O))

Puss puss
Pia


1 kommentar: