torsdag 8 juli 2010

Feng shui..

Haha! Ja vissa hävdar att jag skulle behöva ett tjog kurser i sånt där... Feng släng!
Men jag skulle gå bananas om jag tvingades kasta alla mina gamla kläder som KAN bli moderna igen och e såå snygga... Som KAN passa mig igen... om bara jag gick ner 40 kilo i vikt... Haha! Ja ni kanske har hört talas om syndromet! Jag har alla symptomen!


Jag minns ännu efter min 4e flytt och jag gjorde en sån där otroligt styrkekrävande rensning... 
Stod vid sopnedkasten (Ett hål i väggen i trappan på 5e våning där man kastade sina soppåsar!) och lät gamla glosprov, skolböcker, hästplanscher och Starlet-tidningar falla huuuundratals meter ner i den eviga förstörelsen! Ojojoj... det var hårt! (Och då var jag ändå 25 år gammal och hade asat runt på proppfulla lådor med allt detta i!!! Haha!


BRA_O_HA!!!
Jag är expert på bra-o-ha! 
Vilken tur (eller egentligen otrolig ödets lott) att jag inte blev pundare (Amfetaminmissbrukare)... Haha! Inte bara med tanke på att jag säkert vid flera perioder i mitt liv skulle behövt en massa extra energi för att göra av med extra kilon... utan just det där med GREJER! 


Jag kan bli lite avundsjuk när de kommer där i gryningen med sina cykelkärror med nattens "fynd"... eller när man hör det rasslar till i en container när man cyklar förbi! Haha! Då är det nån där och "sprätter"!!!


Det har ju hänt att Ingemar fått ta mig i nackskinnet o dra bort mig från containrar med "bra-o-ha i, när vi har kastat sånt som han lyckats få mig att inse INTE är just, bra-o-ha!


Det är väl ännu en ödets lott som gjort att jag flyttat som en nomad, och därmed, på grund av bekvämlighet, tvingats rensa en del från vindar och källare med jämna mellanrum.


Mamma o pappas vind i Häljarp är dock ännu inte tom på mina bra-o-ha-saker! Det har till o med slunkit upp nya in emellan! Hahah!


Minns en gång i huset på Stormgatan! Vi hade ett "fede-förråd" på tomten som jag snabbt o lätt fullde med allsköns... bra-o-ha! 
Efter några år kom jag en dag hem om och mellanlandade mellan skola och jobb... Det stod FYRA svarta sopsäckar, proppfulla, utanför förrådet... Mitt hjärta höll ju på att stanna... och hade jag inte haft så lite tid just då så hade jag asat in säckarna igen... INGEMAR HADE RENSAT PÅ EGEN HAND! 
Shit! Jag minns att jag tänkte... jag tar det imorgon.... 


Tiden gick och de där säckarna föll i glömska... tills en dag några veckor senare och jag gick ut i förrådet för att finna det städat o rensat!!! Hjääälp! Jag började så klart gapa o skrika hysteriskt på Ingemar.... Var är alla mina saaaker!? 
-Dom e på tippen sen flera veckor tillbaka, e det nåt speciellt du saknar!?
Det GRÄMER MIG! Än idag har jag inget svar på den frågan!!! Fyra sopsäckar och jag vet inte vad han har kastat! Haha! JO... en lila "Nalle-potta" som barnen hade haft då de var små... Haha! Precis som om man skulle sparat den till barnbarnen då eller! Våra barn hade inte ens fyllt tio vid det laget! Haha!


Men jag har mina ljusa stunder. Jag har faktiskt jobbat på det där med att göra mig av med saker! Det känns faktiskt bättre om man ger bort det! En hel del ligger förstås i lådor och säckar för att "säljas på loppis eller Tradera", jo säkert! Haha! Sånt blir jag aldrig färdig till! Får kanske ha trädgårdsloppis!!!


Själv är jag GÄRNA är med när vänner o bekanta ska kasta saker! Jag bara ÄLSKAR saker ju!
Idag ska jag jobba mig igenom mitt förråd... Egentligen Jessicas fd rum som är isolerat och fint, här i Paradiset! Haha! Jodå, Nu ska allt ut... Wish me luck!


FÖRE-BILDER:














Jodå! Där under ska finnas en stor kökssoffa... Med saker i! Jag ska rota fram den... och har planer på att ställa ut densamma i det fria!!!  Där under gör den ju definitivt ingen människa lycklig!!! 


Bäst att inte förhala processen längre! På det bara! Sådana här ryck kan lätt som en sommarvind raderas ur Pians agenda om minsta antydan om nåt roligare kommer emellan! 
Förresten ska där ligga en gammal "bergsprängare" där nånstans oxå! Haha!


Wish me luck! 
Läste nyss på Fejjan att Mimi hade liknande projekt på gång! Haha! Lycka till Mimi! 


Kramilami!
Pia

5 kommentarer:

  1. Haha, jag har en tendens att spara jag med, fast mina saker är sånt som jag ska sälja och tjäna storkovan på “... har ju ett intresse för gamla möbler, teknik och annat! (Retro-fanatisk skulle man kunna kalla det! )

    Hopas du hittar golvet idag utan att drabbas av ångest! :-)

    SvaraRadera
  2. nackdelen med att rensa stora föråd eller liknande är att det lätt blir välldigt mycke stökigare. Men klarar man bara av att göra sig av med det som igentligen är skit så får man mycket nytt utrymme att ha saker på. du får slå en pling eller ännu bättre skicka ett sms (så du slipper använda rösten.) om du behöver hjälp. förresten den bilden med sopsäckarna det ser ut som utanför oss haha :P den gulbruna fula väggen :P Puss älskar dig :)

    SvaraRadera
  3. Jag hinner inte samla på mig så mycket här för sambon e expert på att rensa vare sig det behövs eller ej :) Jag har en kompis som e utbildad feng shuiare men det e dyrt som attan annars skulle man kanske testat, hehehe....

    Kram Birthe

    SvaraRadera
  4. Ja minsann Jessica, det liknar ert hus! Jag har tömt rummet nu! Ska skura o sånt... sen får jag se vaD JAG SKA GÖRA MED SAKERNA! Har flyttat ut kökssoffan! Ujuj, Birthe... jag hade fått kramp om gubben kastat! Jag har MITT förråd i vår källare... Där MÅSTE jag rensa då o då för att få in nytt skräp! Haha!

    SvaraRadera
  5. en sak som jag samlar på och aldrig slänger e gamla skolarbeten osv. Sen har jag hittat såna lappar som jag och mina kompisar skickade till varandra under lektionerna i skolan , jättekul att läsa ju haha.
    Sen har jag kvar ordningsbetygen från högstadiet på GA och allt möjligt från när jag gick på Selma. De kommer aldrig hamna i soptunnan haha. Har väldigt svårt att lämna gamla tider bakom mig så allt de kommer stanna kvar hos mig :)

    SvaraRadera