lördag 10 juli 2010

I sommarens soliga dagar... vi sjunga var vi gå...

Jag är absolut inte den som klagar på värmen! Men... min vimsighet! Den har återigen slagit till med full kraft. Har nyss varit hemma i trädgården och badat o dykt så det stått härliga till med mina barn o barnbarn! Wunderbar!
Men denna kroppens hud är av typen: "a whiter shade of pale"!!! Så nu slängde jag mig på cykeln för att ta mig till stugan och ta lite siesta innan kvällens begivenhet... 


Så kul det blev när jag landade här i soffan med en stor flaska iskallt vatten och skulle logga in på datorn... 
-Var är min mobiltelefon... (Jag måste ju ha mitt SIM-kort för att kunna koppla upp mig!)
Troligtvis ligger den lilla svarta tingesten på soldäcket där borta... Så det blir att ta allt från början... Packa ner badlakanet... Cykla till huset... genomsvettig... kasta sig i vattnet... Soltorka... bli ännu mer rosa... TA TELEFONEN... och cykla hit igen! 
Min vims-gen har nog muterat och fått svettdrivna motionskromosomer som smugit in... Illa illa! 


Detta vädret är bara såå underbart! Hettan som slår emot en som en vägg då man kommer ut från NETTO och får i allafall mig att få en "Kanarieholms-semester-feeling"!!! Me like.. A LOT!


Igår hämtade vi hem Sahalove från djursjukhuset...  Sen for jag land o rike runt efter antibiotikan som djursjukhuset hade skrivit ut åt lilla hundingen... Alltså det här med en massa olika apotekskedjor är jävligt onödigt... fjärde apoteket jag besökte hade medicinen! Suck! Förvisso trettio kronor billigare än apotek nr ett (där de kunde beställt den o levererat på tisdag), men så fick jag oxå lägga en extra timme och 5 m il med bilen på notan... Suck! I den hettan! 
Ont har det lilla livet, men de smärtstillande funkar och antibiotikan ska väl göra sitt... 


Igår kom Katarina hit här en sväng. Vi krängde pizza och kallade in granntösen (Charlotte) och drack lite Winecooler... En stund drog vi in till grannen Heidi och myste med henne och Måe o Thomas! Åh vad jag njuter av det här livet!


Efter detta fick Charlotte snällt dra sig hemåt... jobb idag... och jag o Katarina cyklade ner på Speakers och tog EN öl! Bara satt där o pratade och kollade på folk o njöt av sommarkvällen! 
Det måste ha varit sk. tropisk natt inatt... då ska det inte gå under 20 grader... och när jag cyklade hem strax efter midnatt så var det VARMT!


Ikväll är det konsert på Citadellet i Landskrona. Winnerbäck, Melissa Horn, Laleh m fl ska vara där. Biljetten kostar typ 350kr, så det bir inget med det för min del... Men jag ska minsann sitta vid vallarna utanför med min filt, lite vin och smyglyssna, och förhoppningsvis "hygge mig" med lite vänner o bekanta! 
Hoppas vi blir många! 
Sådana här sommardagar/kvällar vill man ju gärna suga ut precis varenda droppe ur!!! 


Nu ska jag cykla igen! Svetten har lagt sig!
Synes! 
Pia

3 kommentarer:

  1. Ja jäddrar i min låda va trött jag blir på detta med apoteken... konkurens påstår de, nä, det är bara ett sätt att jävlas med oss konsumenter! :( Urk!


    Ha de bäst!

    SvaraRadera
  2. låter som livet är underbart /Camilla på lannet

    SvaraRadera
  3. ja karnevalen e verkligen efterlängtad, hoppas vi ses där :)

    SvaraRadera