torsdag 1 juli 2010

Tur man inte är häst...

...ja, hade jag varit en häst hade de skjutit mig rätt av vid det här laget. Ryggen är tvär-kass, ögonen rinner och stresskänslig som ett vibbigt fullblod e jag... Nä PANG bara på den gamla märren!


Fast imorgon förmiddag ska jag till fröken terapeut och till optikern iallafall! Remiss till magnetröntgen ligger säkert o vilar sig på sjukhuset... ingen brådska där inte.


Känns som ett tag sen jag skrev sist! Men det ahr ju varit värsta sommaren ute! Wunderbar helt enkelt! Badat och solat har jag! Jo, men bara på hemmaplan! Här och hemma på Sandvångsgatan!  
Det är ju det där med bikini o baddräkt... Hmm... Även långt ifrån en spegel så känner jag ju själv hur fruktansvärt det måste se ut! 
Haha! Men som sagt... det är ju bara en tidsfråga... sen ska det tas tag i det lekamliga!

Klart att jag inte vill bli mager... nej för sjutton... 
Men just nu är jag way beyond tjock o vacker, fed o redig!

 
Tänker på lilla Nellie... hon har ju fattat att folk reagerar med ett väldigt märkligt och spännande förhållningssätt då hon har råkat säga till någon att "du är tjock" eller "du har stor mage"... 
Därför blev det ju snabbt en fix idé att påpeka detta till alla med lite större size än ordinär...

-Man får inte säga det mormor, för då blir dom ledsna... 
Ja just det....
-Men vet dom inte det själv mormor?
Resultat:
-Du har en liten mage... säger Nellie till bland annat sin älskade mormor... 
Hmm... jag vad säger man då... hon får inte lov att säga sanningnen... men får man ljuga då!? 
Nej... 
Ny strategi... Vi pratar inte om magar! Haha!
Andra barn är likadana. Satt med en liten knatte i veckan som påpekade det samma - Pia, du har stor mage... 
-Japp, och det är för att jag är så himla glad för att äta en massa god mat, godis och kakor! 
Och det är ju sant iallafall!


Vikt, kilon o kalorier... Åt helsefyr med skiten! 
(För den här gången!)

Härligt är.. att Jessica börjat jobba! Det funkar bra... så bra att de vill att hon arbetar extra helgen som kommer! Roligt! Hon pluggar ju annars.... och då får man leva på luft över sommaren! Sjukt alltså! 
Och idag fick minsann Jossan oxå chans på ett sommarvikariat! Hon ska på anställningsintervju på fredag! Spännande! Hon ska i så fall vara på ett ställe där jag oxå sommarjobbat och haft tim-vikariat!
Tack sötaste Heidilove!
Imorgon ska jag minsann ha "juntatöserna! här i paradiset! Ja iallafall två av dom! Ett par har inte svarat ännu! Massvis av tacos kan vi äta då! Och så hoppas vi på finaste vädret så vi kan sitta ute!  Vin lär det inte bli något eftersom töserna båda är utombys ifrån! 








Haha! Särskrivningar kan roa en hur mycket som helst!!! Rak apparat Hahahaha!

Kolla mormors lilla gulletroll! Visst e han adorable!


Och här e han lilla trollsyrra! 
Syns de att deras mormor e en trollpacka!? 

Puss hej! 
Leverpastej! 

VÅRTOR PÅ NÄSAN TILL ALLA SOM LÄSER OCH INTE SKRIVER EN KOMMENTAR!!!






8 kommentarer:

  1. Like dina historier,alltid ett gott skratt.........Kram ;D

    SvaraRadera
  2. vill inte ha en vårta på näsan :S

    Gillar din blogg :-) kram i sommarvärmen

    SvaraRadera
  3. Hihi! Ni e fina! Och det ÄR sant... alla de 21 som INTE kommenterat nu på morogonen kommer få en fet vårta på NÄSAN! Hihi!

    SvaraRadera
  4. Ja inte fasen vill jag ha en vårta på nosen heller...!!! Räcker med att jag har en "stor mage" som verkar dra till sig alla andras uppmärksamhet..!!!Tänk att MIN mage är en sån magnet i andras ögon..????? När det finns så mycket fint man kan glo på nu på sommaren..alla vackra blommor t.ex!!!!!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  5. Ingen vårta här heller tack... Erkänner att jag kikar in lite då och då! ;) Du skriver mycket klokt och träffsäkert!

    Är själv ett stort fan av Malin Biller's serier, hon är klockren i sina strippar!

    SvaraRadera
  6. usch vad jobbigt med ryggen :/

    haha särskrivningar kan verkligen va roliga ! Eller menar Sär Skrivningar :P

    SvaraRadera
  7. hahaha naaw gulligt de me nellie ^__^

    tack själv :)

    SvaraRadera
  8. super bra, nu har båda dina döttrar lite jobb i sommar :P kan det bli bättre :D älskar dig

    SvaraRadera