lördag 3 juli 2010

To hot to handle!!!

Visst är det bittersweet... att vakna i ottan för att det är såå varmt att man nästan kokar över! I morse var årets första sådana morgon. klockan 8 var det redan 24 grader i skuggan här! 
Jag var lixom på vippen att stöna... men beslutade mig snabbt för att lägga ner det projektet... JAG ÄLSKAR JU VÄRMEN!!!


Förresten insåg jag nyss när jag skulle prata med de vilda bebisarna att min hals är KATASTROF igen! Nellie börjar nog få rätt... -Mormor du kommer nog allttid att vara en häxa... Suck... why!












Nu har jag haft semester (mm) sedan7 juni... Kan inte fatta vart dagarna tar vägen! Det går ju såå fort! Alldeles snart är det augusti och jag börjar jobba igen! I sommar skulle jag ju ta reda på vad jag vill göra med mitt liv... Jobbmässigt då, "for living" så att säga...
Jag är ju inte jättesugen på jobbet jag ska börja på efter sommarlovet... men det är kanske meningen att det liksom ska "växa fram!... Precis som ett arrangerat äktenskap. Det KAN ju bero på inställningen till det hela!!!
Jag målade faktiskt en del igår! Älskar det, men tar mig inte tid! 
Har insett att så som jag har skrivbordet just nu här i stugan, kommer jag aldrig sitta och måla... Får nog möblera om (så gott det går) i min lilla stuga! Ska prova att ställa skrivbordet närmre fönstret! Nån som kan nåt om feng shui!? Haha! I o för sig hade en sån där "Feng-shuiare" på kruppanfall och skrikit i själslig smärta om de kom in i min stuga! Jag har massor av "pidutter o prylar"!!! 
Ja, borde, skämt åsido, bestämma mig för om jag ska satsa lite mer på det där med målningen! 
Lite kurser... Jag har ju säkert redan en 5-6 som sagt att de skulle vara intresserade av att lära sig lite... Jag får nog, helt konkret, gå igenom upplägg för några lektioner! 

Jag ska ta tag i det där! Det lovar jag mig, med Dig som vittne!!!

Igår blev verkligen en dag till i Paradiset! 

Först o främst måste jag ju tala om att Jossan var på anställningsintervjun på ett boende för missbrukare igår! Och FICK sommarvikariat där! Hennes schema börjar vecka 28, men har hon tur så kan hon kanske få rycka in lite innan om någon e sjuk. Vem vet. Hon ska prata med killen hon ska vicka för på måndag, så får hon ju gå bredvid en eller två dagar!
Grattis Jossan!!! Och själv blev jag himla sugen på att jobba där lite igen! Jag har ju jobbat där förut!!! Det är ett bra ställe att arbeta på!


Ja så asade jag ju ut all färg o grejer o målade lite... men hade halvt om halvt lovat töserna hänga med o bada, så packade ihop och stack bort o badade! Hääärligt!
Mmm, ljuvligt!


Mormor köpte en simring till Nilo och en liten båt till Nellie!

Sen till stugan och stekte "husmors-falu"! Haha! Sicken mastodontfalukorv! Billig restaurangkorv från NETTO, men riktigt god! Jossan kom oxå!


Efter maten blev vi inbjudna till Jenni-grannen och drack kaffe o mös... och så hängde jag o Jenni upp deras hängmatta! 


Om ni undrar var min sambo/särbo är någonstans så kan jag berätta att han är i mitt hjärta hela tiden... Rent lekamligt sett kollar han lite på fotboll, lagar min Skoda, är ute på timslånga rundor med Sasha och har ofta sina flickor med sig (som inte jag kan vara med på ju), och roar sig ganska bra själv tror jag! 
Vi har, nu den 7 juli, varit tillsammans i 17 år (med en två månaders härdsmälta efter 14) !

Igår skulle jag förresten varit på Ven med mina kollegor... Men mina krämpor (och fattigdom) gjorde att jag fick stanna hemma. 

Satt alltså hos Jenni till ganska sent... Sen gick jag in här o tvättade av mig och kröp ner i soffan i trosor, Bh och knappade lite på datorn... 

... så kom det ett SMS, (klockan 5 i 12) från Janne, som flyttat utombys... Han var i stan, och undrade om jag ville följa med honom och Katarina ner på stan o ta en öl! 
Jaaa! Så mysigt i denna tropiska värme! 
På med kläder och på cykeln o iväg! 

Fräsch Pia - NOT!


Flua o Bea! Hehe! Nog nåt internt det där med kinderna! Haha!


Lena o Paula träffade vi oxå! 
Och Anne, men hon fastnade inte på bild!

Jaja! Jag cyklade iallafall hem innan de stängde. Och har sovit som en liten nussegris tills solen höll på att steka sönder mitt känsliga skinn genom fönstret!

Puss kram, ses på stan!
Ikväll ska Janne o Katarina komma hit på Rabarberpaj o vaniljsås! Sen ska vi ner på stan o sätta oss o kolla på folk o bara njuta av sommarkvällen.
Ska höra om darlingen oxå vill följa med! Det hade varit mysigt!

Pian
(Förresten... det börjar med en liten kittling på näsan... som kommer mer och mer ofta... Skyll inte på mig när vårtan står där som en fullfjädrad hårig "soldat" på din näsa!!!)

3 kommentarer:

  1. ja man ska egentligen inte klaga när de e för varmt men ibland kan man faktiskt inte hjälpa de haha.
    Var e de du har koloni ? :)

    SvaraRadera
  2. Nej Durim hade nog inte varit så glad men man kan ju bara inte säga nej till Cristiano Ronaldo haha :D
    Går de bra att jag publicerar din kommentar ? Iom att du skrev var kolonin ligger ^^

    SvaraRadera
  3. Jag ska lätt va med på en sån kurs när du har någon!

    SvaraRadera