måndag 5 juli 2010

Vimsan!?

Att vara lite lagom vimsig sådär kan väl vara charmigt... men var går då gränsen!? Att hitta glasögonen i en Tupperwareburk i frysen... Mmm... sådär... På gränsen till samhällsfara kan jag tycka... Fast i jämförelse med seriestripen här nere... Hehe! Frysen e ganska OK va!?
En gång i tiden köpte vi en datamaskin av Benny Persson! Det kan ha varit 1994 eller nåt sånt... Wow! Fantastiskt vad man kunde göra! Man kunde rita cirklar o fyrkanter o sånt i Paint... Bara att klicka med den där musknappen och dra den åt sidan och VIPS... en cirkel! Sen kunde man välja en massa snygga färger att fylla i alla cirklar o romber o grejer med! Så jädra snyggt!

Man kunde så klart spela Lemmings och Harpan också på datorn... fast Lemmings var svårt... och så drömde man så bizarra drömmar om de små blå djävla trollen sen! (Eller är det kanske bara jag som fick mördardrömmar av de grönhåriga äcklena...?)
Jaja, bara nåt år efter första datorköpet var vi ju fullfjädrade datasnillen (Jaja, bröderna Persson fick så klart jobba rätt hårt som support... men vi fixade ju att både dubbelklicka tillräckligt snabbt OCH att spara våra hightech-filer på diskett!) 
Jodå, då var vi alltså i Helsingborg på SIBA och inhandlade årets julklapp till oss själv... Ett MODEMPAKET med Internetabonnemang! 
Minns ni lyckan då allt pipande och skrikande i modemet tystnade och "cyber" öppnade sitt ENORMA space för en! W O W  var bara förnamnet!


Haha!
Ja i vilket fall som helst... Man skulle ju då göra ett mycket viktigt livsval... välja en e-post-adress... 
Inte skulle man ju ha så logisk och normal mailadress som pia.lejonqula@ inte.com... Nädå...
vimsan@msn.com... jodå, fullt normalt av en vuxen kvinna som vill bli tagen på allvar! (NOT!)
(Sedermera fick jag  ju skaffa den där officiella pia...@-adressen ändå... Inte sååå smart att använda vimsan-adressen i jobbansökningar o sånt! :o)


Vad som sedan är hönan eller ägget... därom tvistar di lärde... Blev Pian vimsig för att jag valde detta namn, eller hette jag vimsan alldeles naturligt för att jag redan då VAR vimsig!? No idea! 
 Jag har förträngt det! Haha! Men Ni som kände mig innan Internet-tiden... Visst var jag en helskärpt tös som alltid hade full koll på ALLT då!? Va,va,va!???
Dagens tävling! 
Skriv ett mail med nåt vimsigt eller galet jag har hittat på! (Ja, mailadressen står ju här uppe! Haha! )

Jag lovar härmed att bjussa på lika många vimshistorier som ni kommer med! 
Haha! Har ni själv några vimsiga grejer ni gjort som jag kan få skriva om, helt anonymt så klart, GIVE IT TO ME!!!
Sen att man gjort bort sig vid vissa tillfälle o fått hjärnsläpp o så, det e nåt helt annat... och det kan jag ta i ett senare inlägg! Haha! Jag har krossat glasbord och rivit ner tavlor hos folk och har... Haha! Ja du!

Jag kör ju, på doktorns ordination, tysta leken fram till på måndag! Blev liiite orolig när han sa att jag redan hade ärr på stämbanden, OCH om jag inte sköter denna inflammationen så riskerar jag faktiskt att bli som Nellie säger... HÄXA forever! (Jajaja, okej, jag vet... men jag vill ju inte LÅTA som en!!!)

Ha d gott folks... Och så vill jag önska Rebecka välkommen så klart! Ny läsare! 

5 kommentarer:

  1. Rebecka "Rebie" Kainulainen5 juli 2010 kl. 21:50

    Hi hi som jag har fnissat och lett igenkännande när jag läst din blogg denna afton. Tack för välkomnandet förresten, kramen.

    SvaraRadera
  2. haha ja disketter och liknande känns verkligen som medeltiden .. vi som e födda sent 80-tal/90-tal tar ju både internet och mobiler för givet. Svårt att tro att det fanns en värld före allt de haha

    SvaraRadera
  3. Haha! Precis! Och hur ofta mina flickor har ni använt en skrivmaskin!?

    SvaraRadera
  4. ja skrivmaskin, mina barn tror nog att jag är typ hundrafemtio år när jag berättar att jag hade maskinskrivning på schemat när jag gick på gymnasiet, ingen delete knapp där inte nä ett fint "tipexpapper" oxå skriva samma bokstav igen...
    ja det var tider det hihihi

    SvaraRadera
  5. Haha! JApp! Maskinskrivning hade jag oxå! De där jäkla testen med antal tecken per minut... och skärm för tangenterna!!! Det var tider det! Haha! Men det var riktigt coolt på Gullstrand, där fick ALLA ha elektrisk skrivmaskin! Haha!

    SvaraRadera