lördag 26 juni 2010

Midsommar 2

Omelett med bacon, ost och lök är inte alls fel såhär på midsommarmorgonen/förmiddagen!
Aftonen igår gick väldigt lugnt o städat till, ändå känns det som om jag vore överkörd av en ångvält... Trots att jag inte sjöng en ton är även min kraxiga häxröst ett minne blott (Ingen röst alls nu), näsan gör skäl för sitt öknamn KRAN och ryggen känns inte alls bra! 
Jag drog hem ganska tidigt igår för att den där ryggen höll på att döda mig. Efter ett par tabletter här gick jag in till Jenni o Heidi (o Verona), där Jenni gav ryggen en nådastöt som varat hela natten. Tack för det Jenni! Skönt att få sova! 


Vilket otroligt midsommar-väder det blev igår! Inte en droppe regn på hela dagen! Sååå härligt!


Käkade gjorde jag, Jossan, Ingemar och Björn hemma i trädgården. Gott o mysigt. 
Men sen stack jag o Jossan bort och mötte upp Jessica och barnen, som redan var tillbaka från sitt midsommarfirande hos Dennis mamma Pia o hennes Jatte, 














Vi cyklade en sväng o hamnade hos Anne minsann! Där fick ju Nilo sitta på Annes MOTORCYKEL, och denne lillkilles dag var komplett! Haha! Han ska få åka nmotorcykel med moromr! (Fast enda likheten med Annes är väl att mormors hoj oxå är röd! Haha!

Sen blev det att ta cyklarna till Tivolit i Borstahusen. Alltså... sex biljetter till pluttiga barnkaruseller kostar 200 riksdaler! För hundrade gubbar! Men klart ungarna ska åka när man nu är på ett tivoli! 



Där var ju tivoli även borta i vårt koloniområde. Ett litet, litet. Men mycket nog för att det skulle bli sura miner när vi skulle gå därifrån..

Lite senare var jag alltså inne hos mina söta grannar, det var som att kliva in i Shangri la när man kom in i deras lummiga trädgård. De hade lytor, marchaller o ljus lite överallti träd och buskar, och på gräset låg en massa täcken o kuddar för relaxing! 
Vi satte oss dock... Hade jag lagt mig ner i det läget hade vi fått ringa saxtorps kram för att flytta mig därifrån... (Rygg-Aj!)



Sen drog dom bort till Emil. och Jossan skulle ner en sväng till stan! Till Akropolis -- Thorstens som hade bartömning!

Och.... ZzzzzzzzzzzzzzzZzzzzZzzzzzzzz!

Idag är det da´n före Nilos 2-årsdag! Gräset MÅSTE på något sätt klippas... om jag så ska ta mig runt med kryckor... Här ska städas o förberedas. Jag måste hem o tvätta... eller nej... det får jag nog ta på måndag...

Ja i vilket fall som helst så har jag inte tid att sitta här mera! 
Tjingeling!


1 kommentar:

  1. usch jobbigt med ryggen :/ men bra att du hade trevligt iaf .. och Heidi e lika vacker som alltid ser jag :)

    SvaraRadera