torsdag 27 maj 2010

Haha! Man kan väl ändra sig!!!

På väg till bilen i morse började jag fundera över varför jag ska vara med på ALLT som händer... HELA TIDEN!
Jag gnäller över att energi o pengar inte räcker, sen tänker jag tanka 150 kronor för att köra på en föreläsning en hel dag... som jag faktiskt inte behöver!

Nej... jag körde hem till huset... Fikade ute på trappan med Sasha (hunden)...
Sen röjde jag mitt källarförråd... Körde ut till Paradiset och lastade bilen knökfull av skräp... Sen till tippen... (+ två vändor till till detta ställe!)

Solen strålar hela dan!



Köpte ett Marabou POLKA!!! Är inte detta choklad ONÖDIGT gott... jag bara frågar alltså!? Nilla håller iallafall med mig!!!

Sen kom Katarina på oväntat besök... Ingen Gevalia fick hon, dock gott Zoegas och Hallonmazariner! (Hembakta på Godbiten i Åstorp!)

Pian hällde så klart ut en kopp kaffe över fötter och soldäck... Men gjorde en "Pippistädning"!!! Hällde alltså ut en spann vatten över det hela! KLART!

På tal om Pippi Långstrump... Mina barn o barnbarn... och Dennis så klart... ska till "Pippiland" på lördag! Nellie har längtat sååå efter denna resa! Hon ÄLSKAR Astrid Lindgrens sagor på film!

Strax ska jag hämta karln min på jobb, sen ska vi till Katarina och hämta en soffa! Wiiie, det behövde vi verkligen!

Sen ikväll ska jag ut till Kerstin Karlin i Asmundtorp på syjunta... Haha! Sytt har vi väl knappast gjort med nån reda på de 17 år vi hållt på, men kul har vi! Äter gott, snackar en massa och myser! Ikväll skulle vi visst kolla nån semi i melodifestivalen! Don´t ask!!!

HA en fortsatt skön dag!

Jossan min var på Zaravännens studentfest i Kungsbacka igår... misstänker att min lillsessa har liiite "ont i håret" idag! Hehe!

Puss o kram folks!
Och glöm inte peta hit en kommentar.. så blir jag sååå glad!

Pian

Ps... Rååkoll... haha... nu har jag fattat vem som skrev den kommentaren... tant Johan!!!

5 kommentarer:

  1. Du gjorde HELT rätt som stannade hemma! Hoppas att du får en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Jodå, lite ont i håret har jag ska jag säga. buhu.. tack för du hämta mig iallafall <3 love you

    SvaraRadera
  3. Jag har inte smakat den :s hahah Den ser ut att göra ont i tänderna. :P Fin blogg btw!

    SvaraRadera
  4. La till dig där nu så jag inte yrar bort. :P

    http://www.bloglovin.com/blog/1790229/pias-paradis

    SvaraRadera
  5. skönt att du fick iväg lite skit nu :D
    det chokladet är super gott :) och ja imorgon bitti tidigt åker vi till pippi land :D det sägs dock att det ska vara jätte dyrt att handla inne på stället :( Puss puss

    SvaraRadera