söndag 30 maj 2010

Tur med vädret!

Nej, när man steg upp igår morse var det nog ingen i LA city (Swe version) som trodde att man skulle kunna sitta utomhus hela kvällen! Kallt blåsigt och molnen hängde regntungt ruvande ovanför skalpen på en... 


Men... framåt dan sprack det upp... och när det var dags att sticka över till Charlotte så strålade solen och jag behövde inte ens kofta...(Trodde jag iallafall) ...


Så klart fick vi god mat och gott att dricka... Jag fick minsann näbbet fullt av nåt som hette Mojito (Med risk för galen stavning!) Eftersom jag var "Mojito-oskuld så skulle jag ju testa vilken som var godast... Charlottes eller Jenny&Jockes! 


Domarens utlåtande: J&Js var syrligare och friskare än Charlottes som var sötare och mjukare ...  Gott vilket som alltså!


Långt in på mörka natten satt vi och redde ut världsproblemen där på altanen! Så nu är det färdigt o klart... Undras vad vi ska dryfta nästa gång! Hehe!




Med tanke på hur sällan jag intager alkoholhaltiga drycker så hade jag räknat med en fruktad bakus smällus idag... Men... Jag mår som en prinsessa minsann!


Ska föraöka ta tag i mina penslar och MÅLA lite idag hade jag tänkt... Det är precis som  om jag får på nån sorts tvålhandskar så fort jag ska plocka fram målargrejorna... de liksom bara glider iväg... och så hittar jag nåt annat att pyssla med...! 
Jag har ju dock en utställning om inte alltför många veckor! 
Oj... nu kittlade det till i magen! Jag blir fortfaradne så pillrig i magen när jag tänker på det där med utställningen! Det är inte nån stor graj... men ändå!!! 


Pissepotta ilken massa myror jag har fått här på mitt skrivbord förresten... Hmm... vad vill dom här liksom... hade de varit liite smarta så hade de dragit bort till köket... där KAN ju vara nån spilld NONI-juice eller nåt! Mums!
















Jaja! Daisy ligger här och passar sina små bäbisar... De är liite sena faktiskt... på tisdag blir de två veckor gamla och de har fortfarande inte öppnat ögonen mer än lite sådär halvdant.  Söta som socker är de iallafall!





2 kommentarer:

  1. Skönt att du inte e bakis idag :) . Ja din stavning på mojito va helt rätt :D

    SvaraRadera
  2. Underbart fina är dom må jag säga! Tack för titten idag! :)

    SvaraRadera