fredag 28 maj 2010




Ja igår kväll var det då dags för Junta igen! Haha! Ja det där med syjunta låter ju präktigt o duktigt. Vi är som tanterna i Hemmets veckortidning som hållt på i en massa år... Varje tordagkväll träffas vi och äter nåt gott och snackar skit, tittar på en film eller går ut o käkar... Handarbete??? Haha! Nope... inte ett dugg på de 16 år vi hållt på... Jo Tina brukar sticka en halsduk till sin Mange till jul! Haha! Men inte ens det är en regel utan undantag!
Mysigt har vi iallafall! Själv hade jag uppehåll i juntandet ett tag, men e tillbaka igen sen ett par år! Härligt!!!

Igår var vi alltså hos Lenka o fick pannkakor med diverse tillbehör... Lönnsirap, sylter, socker, mandel, glass o grädde! Mmmums!
Sen kollade vi på semin i melodifestivalen... jag tittade deock bara tio av låtarna... är ju sådär lagom upphetsad över det där spektaklet...
Trist att vi inte kom med i år... Jag tycker Anna var duktig. Jaja!
På lördag ska jag ändå på 40-årsuppvaktning hos lilla grannen här, så jag struntar fullkomligt i "mello" som kidsen säger!


Idag har jag varit med svärmoren i Lund hos farbror doktorn... En hel VECKA har hon fått fasta inför det här! Men allt gick bra och de hittade inget konstigt... !Skönt... en del prover kommer att vara klara om 3-4 veckor...
Gretha är bland se finast människor jag vet! En riktig pärla!

När jag kom hem kom Jessica, Jessica och barnen hit!





Det verkar sörenimej som om ett par av kattungarna är långhåriga! NICE! En välkommen liten inkomst för mig!
Av någon märklig anledning får man lätt sålt en långhårig kattunge för 1500kr, medan man får ett par hundra för en liten korthårig sötnos!
Varenda krona är dock supervälkommen i min plånboks dammiga innanmäte!

Nu ska jag bara luta mig lätt tillbaks och lägga mig o vicka på tårna och...
...hålla fredag med mig själv!!!

Kram på Er alla! Kul att så många läser... fastän ni är såå kassa på att skriva en liten kommentar! Hur svårt kan det va!? :o) som Linda Bengtzing sjunger!

Och Jessica, Jossan, Nellie Nilo och Dennis... Ha det toppen på Pippiland imorgon! Jag önskar att jag kunde varit med! Men när pengarna rullar in som de ska får vi ta en weekend nånstans!!!

PiaLotta

3 kommentarer:

  1. bra att du kan få lite extra för dom långhåriga katterna :) kan tyvärr inte köpa några eftersom jag inte alls tycker om katter och e dessutom livrädd för dom haha

    SvaraRadera
  2. Ville bara säja att jag minnsan läser..*s*..
    Gillar dina små kåserier gumman..skrattar och njuter med dig,av livets små och stora glädjeämnen..
    Kram Yvonne E

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att allt var bra med proverna

    SvaraRadera