lördag 29 maj 2010

Lördag morgon i Paradiset


Ja då var det lördag morgon och Pian e uppe med tuppen.
Borta i träden vid kyrkogården håller allsköns pjoddar sin morgonceremoni som om deras sista konsert var idag! 
Jag brukar glänta lite på fönstret för att höra.
Den som är mest uthållig är min favvis Koltrasten (som om jag skulle vara nån kännare lixom... men Koltrasten vet jag iallafall hur den låter) 
Denne lille gynnare kör sina härligt somriga solon då alla de andra packat ihop och dragit sig hemåt... Aj lajk!!!

Sen har vi då nummer två på lördagens konsert-repertoar... Tack o lov har han inte så många föreställningar om året... 
"Sad Stray cat BLACK"!  (Ibland ackompanjerad av "Horny hangaround GREY"! 
Jag försöker förklara att mina ljuvligt lurviga flickor inte är ett dugg intresserade. /Nu snackar vi bara fyrbenta flickor!) Daisy har fullt upp med sina småttingar och Doris är "knipsad". 

(Det är tydligen så att stackars kattflickor inte gör "det" för nöjes skull. Det är endast produktionen som räknas!  Precis som min exmake sa! ´-Det är bara produktionen som räknas! Två gånger, sen räcker det!!! Haha! ) Obs, mina flickor, de tvåbenta, läser ju... och som alla vet har ju inte föräldrar sex sådär helt utan vidare... men två gånger är ju ofrånkomligt med två sessor!)



Men dessa obildade kattskrällen fattar inte vanlig hövlig akademikersvenska... så ibland skriker o gapar jag som en riktigt garvad "jenny from the block"! (Utan resultat... kattfan står bara och glor på mig och låter nåt retligt gutturalt gluff passera den lilla strupen.) 

Hade jag i det läget haft tillgång till en ordinär pissepotta, som man ju hade i stugor, vill jag minnas från barndomen... dååå  jävlar ... 
Men en balja vann har jag kastat efter "kregen" ibland... Rätt löjligt av mig, då jag över huvud taget  inte kan pricka ens en dörröppning med en tennisboll från två meters avstånd... Hur farao skulle jag då kunna stå i ett fönster och pricka en katt som rör sig konstant, med mitt vatten!??? 

Jaja! Ikväll ska här förhoppningsvis bli lite annat liv i luckan! Kära grannen Charlotte har öppet hus, med anledning av sitt inträde i denna ljuvliga fyrtioårsålder!!! Så lite skål och skönsång hade jag tänkt bidraga med denna afton! 

Återkommer kanske under dan... Idag har jag tänkt mig att röja o piffa till det lite här i Paradiset mitt... Och då KAN det ju hända att man behöver en data-paus då och då... Rökpauser är ju numera borttagna från agendan! 

C Yoo!

Pia




2 kommentarer:

  1. hahahahaha du kan kasta vatten för skojjs skull ;D :D naaaw.


    softa namn dem har fått.

    SvaraRadera
  2. Haha! JA My, jag ska kasta vatten litegrann sådär på skoj! Hahah!

    SvaraRadera