torsdag 27 maj 2010

Iallafall tur med vädret..


så var det då torsdag... och jag borde vara ledig... Men.. naturligtvis lägger man en intressant heldagsföreläsning om Sexuella övergrepp denna dag... så det blir en tur till Klippan idag oxå.

Eftersom jag arbetar 50%, än så länge, fick jag min lilla lön igår... och alldeles nyss delade jag ut dessa tusenlappar till diverse hugade intressenter från min räkningshög! Tack o lov räckte pengarna även denna månad till räkningarna... Men tanten får minsann se till o leva på luft och... luft den här månaden också... Ingen fara... jag vet hur man gör...
Och förhoppningsvis bestämmer sig Försäkringskassan snart om de tänker godkänna min 50% sjukskrivning fr o m 1 april! (Man skulle varit Prinsessa... då hade det bara varit att sticka till Miami med en polare och strunta i allt... )



Det värsta är dock bensinen... Varenda gång tanken skriker om bensin sugs ju vacuumet hårdare o hårdare om min lilla plånbok...

Jaja! Färdig gnällt för idag.

Solen skiner! Härligt härligt!

Igår kväll var Jessica o barnen här! Vi hade lite vattenkrig med mormors nya vatten-pickadollor! Haha! Kul!


Men när dom hade gått, vid sjutiden... så somnade mormorn på soffan... och vaknade halv 5 i morse! Oups! Jag skulle verkligen behöva nya batterier... Jag laddar och laddar, ändå lägger Pia-maskineriet bara av sådär.. !

Snaaart semester! Häärligt!

Nej... nu ska jag iväg! C ya l-8-er!

PiaLia

1 kommentar:

  1. usch ja man får va tacksam för alla gånger man kan betala räkningarna.

    Tack att du länkar til mig ,har förresten länkat till dig också i min blogg :)

    SvaraRadera