måndag 31 maj 2010

"To the rescue (Monday morning), here I am...!"



Ja det är väl ingen överraskning att jag älskar Marleys musik!?
Minns i mina tonår, för inte så fasligt längesen... när vi var på språkrese i England... Eftersom jag hade stl 42 i skor redan då, så var inte skoaffärerna ett dugg intressanta, vilket alla andra töser tyckte... (för er som inte vet... kvinnor har bara upp till storlek 41... sen blir det herravdelningen) istället sprang jag i små inpyrda second hand-shops och fyllde kassarna med Marleyskivor... Fatta hur många det finns alltså!

Nackdelen var väl att vi var i London de tre första dagarna av vår tre veckor långa Englandsvistelsen... och även om skor är skrymmande, så VÄGER skivor mer... (OK... åter ett förtydligande... på den tiden kära ungdomar, var skivorna stora som en ordinär pizzatallrik i omkrets, och var gjorda av vinyl!)

Jaja! Skivorna ligger numera på vinden i djup koma... Själv smyglyssnar jag på musiken över nätet här på jobb!

Underbart var 1994... då jag var på mitt livs resa (än så länge) i Indien... Vad spelade man på varenda liten strandbar med självaktning där!? Jodå... Reggae... och mest Bob marley så klart!



Fortfarande förknippar jag musiken till... havets brus... kisande mot solen mellan palmernas blad högt där uppe... och en kos närgångna duns då hon lade sig i princip UNDER solsängen...
Mmm... just nu känns det som mina rökpengar kommer att gå till just en indienresa i vinter... Men vi får välan se!!!

Nej... nu är det dags för tjejgrupp i ettan... Sen ska jag ut till min blivande arbetsplats för lite överlämnande från kuratorn som är där just nu!

Kolla förresten på räkneverket till höger!!! 105 besökare under lördag och söndag!
Naaajs!

PiaLotta

6 kommentarer:

  1. Vad kul att du också skaffat blogg :D

    SvaraRadera
  2. bob marley är soft att lyssna på

    SvaraRadera
  3. du kanske kan väcka skivorna ur koman och ta en liten nostalgitripp :D

    SvaraRadera
  4. jaha vad roligt :) skönt att va bara va på ett ställe också. Jag ska ju också va i hemvården några veckor :)

    SvaraRadera
  5. Ja det gick snabbt där. mycket skönt faktiskt. tråkigt att pendla bara. men man vänjer sig rätt snabbt. Såg att jessica också fått jobb. så roligt för henne! Kram

    SvaraRadera
  6. Låter underbart. hoppas du kan komma iväg dit igen :D Puss älskar dig

    SvaraRadera