tisdag 1 juni 2010

Mmmmm.... Bullfest!


Ja ikväll kom Jessica, Jossan och lilla Nellie ut till mig i stugan med rykande nybakta Kanelbullar! 
De var verkligen så himla goda som de ser ut! 

Innan idag har jag tjänstgjort sista dagen på en av mina skolor... en annan skola sade jag farväl till igår och imorgon är det skola nummer tre som får säga byebye till Pian! Konstigt, det känns vemodigt fastän jag bara varit där i fyra månader. Men det är ju ett antal barn som man kommit nära. Jag har väldigt dubbla känslor... Så klart kan man inte styra över att kuratorer ska vara på samma arbete alltid. Men just i mitt yrke är det ju såå förödande ibland att ta ett barn/ungdom till sig i samtal, och sedan bara försvinna från deras liv. 

Det känns inte så bra alla gånger. Även om jag i detta fallet visste i principå från början att jag bara skulle få ha denna tjänsten fram till sommaren, så är det ändå barns fulla förtroende och deras livshistoria man får... för att sedan överlämna allt detta till en efterträdare...

Efter jobb svängde jag ner mot Söndraby och bort förbi en gård som heter Bjärlunda. På denna gård tillbringade jag mycket av några somrar i tidiga tonåren. Där var jag på ridläger... fick vänner, och var lägerledare/ridlärare... 
Gården såg fin ut fortfarande... men lägerbyggnaderna har förfallit helt, och gräsmattan bakom lägerbyggnaden där vi sprang och tränade våra uppvisningar... där finns nu bara högt gräs med diverse överblivna grejer från en gård ... 





Norrlands-Sara! Du borde ta och dra med denna
 quinna på en loppisrunda! Jag vet var de finns och du hade säkert gillat det! Hihi! 
På hemväg från jobb finns bl a Emmaus Skönadal...
Kom precis på att jag skulle ta foton på dagens små fynd!!!
Ska peta in dom i datorn strax bara!

När jag kom hem från jobb var jag hemma och rastade Sasha lite eftersom husse var o repade med bandet... De har ju inte spelat ihop på ett litet tag, och så har de fått en spelning på MEJERIET i Luind på fredag!
Björn Krigare kom in en sväng o snackade lite! Haha! Gissa om det var om politik!? Trevlig är han iallafall! Tyvärr fanns inga kaffehönor hemm... eller inga bönor åtminstone... Så det fick bli kranavann me´bubblor i!!!

Sen haffade jag Mr Grönlund så han kunde vara lite chaffis o skjutsa mig till Paradisområdet!

Återkommer strax med Loppisfynd på bild!

Tjingeling!!!

5 kommentarer:

  1. Bjärlunda....*blir sentimental*

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Det blev jag oxå minsann! Fast det ser annorlunda ut. Jag kunde sörenimej inite minnas att där var en stor jädrans sjö bakom huset!?

    SvaraRadera
  3. Åh Bjärlunda var en härlig plats att tillbringa sina sommar på. Wiggo o Anna suck helt underbara människor. :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Tips gå med i facebook där är en liten grupp som heter just Bjärklunda ridläger och ridskola.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera