tisdag 15 juni 2010

Cykla i badkaret....

... ja vad tänker man egentligen med när man tror att det är helt okej att cykla när man har särdeles svårt bara att räta på ryggen!?
Suck! Men allt går ju... nästan!!!
Cyklade hem och tog en lååång dusch och satt i trädgården o snackade med Sasha-hunden ett tag!


Sen var det dags att ta sig ner till city of LA för att besöka Ortopedus doktorus...
Tur man har frikort, för de tog 300kr/5 minuter)
Känner ni igen den där avgörande meningen som får alla läkare att låta axlarna sjunka ner och möta ens blick. 
-Nej, jag vill inte bli sjukskriven...
Genast kan de andas normalt och göra en objektiv bedömning! 




Han konstaterade att det troligen var ett diskbråck eller en nerv i kläm... att han ville skicka mig till röntgen... Jag upplyste om min kotförskjutning... och han addade på en Magnetröntgenremiss...


Meduciner skrevs ut, och sen skulle jag komma igen ett par veckor efter röntgen!


En halvtimmes väntan på Apoteket, sen var det dags att ta sig mot Paradiset igen!
Stannade och pustade ut ett tag vi Roro - the shop! Där träffade jag Emma med Sixten och lilla Millie... och Macki med sin o flickvännens lilla, lilla hund Pyret! Hehe!




Hann ut till stugan, sen hämtades jag för färd till Helsingborg och en himla trevlig Thaimiddag med många skratt... haha, Natta skrattade så tårarna skvalade! Haha! Jag kan nog vara rätt underhållande i lagom doser! Haha!


Väl hemma i stan igen kom mina barn o barnbarn o grillade lite! 
Sånadär Tramadol är jäkligt överskattade... Inte tusan hjälpte dom på den här ryggvärken iallafall... Men fick Diklofenak också... Men får väl köpa Panodil att kombinera dom med.... 


Har en Jenni-tablett kvar som jag ska ta NU!!!


För övrigt snöade jag fast på en sida här med en massa seriestrips! Haha! Ska dela med mig av dom i fortsättningen! 
Men nu ska jag soooova!


Puss kram
ses på stan!
FEMTIOÅTTA unika besökare idag!!! EN kommentar - än så länge!


4 kommentarer:

  1. Tack för idag mami <3 hoppas den värken i ryggen går över snart :( love you! <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas dom hittar felet nu på röntgen och sånt. så att du kan få må bättre i ryggen. haha, såg roligt ut på bilderna macki och emma med tre Små små hundar :P sött. Puss älskar dig

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir av med det onda fort,fort nu gumman..Kram Yvonne.E

    SvaraRadera
  4. Hoppas det känns lättare i kroppen snabbt :/

    SvaraRadera