tisdag 22 juni 2010

Skurning av utedass!!!

Kvinnor är som änglar .och om någon vingklipper oss....så fortsätter vi flyga....på en kvast....Flexibla är budskapet ;-)


Tyckte den var så himla bra! 
Änglar, djävlar, Gudar, ödet och energier.... 
Säger som Mr DiLeva... "Vad ska man tro på ..."! Fast egentligen är jag rätt lugn på det planet...
Räknar mig inte till de som tillber en farbror i himmelen som skapat allt och talar om för oss vad vi får göra eller inte... En som kan döma eller förlåta, straffa eller glorifiera precis som han vill... 
No way för mig!
Gud, Jahve, Allah o co... Sorry... Jag köper inte koncepten.






Jag respekterar dock, och kan ibland vara lite ledsen över att jag inte har någon sådan stark tro på någon annan än mig själv som bara kan tillbes och så fixar hen det man önskar... eller så gör han det inte och då kan man som religiöst troende luta sig tillbaka med den insikten att det var "Guds vilja", Insh'allah" liknande... 


Jag kan alltså inte kalla mig ateist eftersom jag ju inte vill påskina att jag vet att Gud inte finns...


Jag kallade mig ett tag agnostiker... tyckte det lät lite käckt o coolt sådär... (Agnostiker = tvivlare, en som anser att det inte finns någon gud så länge inget kan bevisas... Eller "Det enda jag med säkerhet vet är att jag ingenting med säkerhet vet".  Jag tvivlar inte heller ju... Jag gå alltså inte och grubblar över om det finns en gud.






Om detta med religion kan anses flummigt, vilket jag tycker, så kan man väl säga att det jag tror påär ännu flummigare! 


Jag kan köpa tron på att energier i universum påverkar våra liv i stort. 
Jag tror på att månens gång påverkar vårt emotionella mående i viss mån(e)... :O)
Reinkarnation.... har vi en "själ" som vandrar vidare... Njae... Jag tror inte att det är slut när hjärtat slutar slå och hjärnan lägger av, så därför gillar jag att spåna om vad som händer med vår ""själv" Energi, eller vad nu det som finns inom oss kan vara. 


Oj... nu fastnade jag ute i Cyberspace bland en massa vackra bilder! Och tiden rann iväg..
Jessica och barnen har kommit... och jag ska iväg till klippan på möte med min underbara mentor och med chefer och personalchef,,, Intressant men läskigt! Ska diskutera hur de hanterat min rehabilitering o återgång till arbetet...


Snacka om att vara vimsig o disträ... Jag skulle skriva ett inlägg om hur jag med vattenslang och skumgummisvampar spolar och haft storrengöring på mitt eminenta utedass, så blev det om religion eller ej! Haha!


Viiimsan!


Vi ses! 

2 kommentarer:

  1. jaaa.....litta djup blev du allt. Synd du inte utvecklade det mer utan bara skrapar på ytan av allt. Så blir det ju lätt när tankarna rusar genom tangentbordet.
    Hoppas mötet gick bra. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha! JA jag hade ju massor mer som skulle på pränt... det fanns en röd tråd.... men den klipptes liksom av! :o) Nyfiken blir jag ju på anonyma kommentarskrivare!!!

    SvaraRadera