torsdag 3 juni 2010

Okej, jag ger mig...

Okej, jag erkänner... Min romanitiserade agitation för handdisk är j-ligt överdriven! Det GÖR ont att diska för hand... Ont i ryggen.
Jaja, jag vet att det blir mycket bättre om man öppnar vaska-skåpet och sätter in en fot där... Men i mitt vaskaskåp är det så fullt att en almindelig (Vanlig på danska) fot av storlek 42 inte ryms... 

Dessutom går naglarna sönder av allt slabbande... Jaja! Jag HAR rosa gummihandskar... men vafan... så ska man komma ihåg att använda dom oxå!
Nu är det diskat iallafall! Och jag ÄR nöjd! Alternativet... en tvärful bullrande bänkdiksmaskin är såå mycket sämre... Det KAN vara därför jag verkligen försöker övertala både mig själv och andra att jag ÄLSKAR att dika och att det är SÅ ROGIVANDE!

Dammsugare har jag oxå rationaliserat bort här i Paradiset! Att ha ett sånt fult objekt stående o ta värdefull plats bara för att man ska avlägsna lite damm o grus ett par gånger i veckan här på mina 35 kvadratmeter... Neee... ! Sopkvast o skyffel funkar finfint... 

TV... en annan ful möbel som bara skränar och stör... Väck! (Har iofs två små objekt stående här inne i "sovrummet", Förra sommaren kollade Nellie lite film på den lilla TV/videon eller TV/DVDn.... (jag vet inte om dessa små apparater funkar fortfarande! Haha! Får testa dom en dag! Mössen har dock tuggat en del på sladden till min lilla kombi- TV/video... )

EL-ALLERGI... 
Jag har väl inte el-allergi på det traditionella viset... även om det kan låta så... Det är en omvänd allergi-historia lixom... (Frågar mig varför det inte skulle vara tvärtemot när det ju gäller mig!!! )
ALLT elektriskt är alltsåledes allergiskt MOT MIG!
Jo det är faktiskt sant. 
Alla konstiga haverier som mina apparater råkat ut för bevisar lätt o ledigt min tes! 
På den tiden man kopplade upp till Internet via modem så var jag tvungen att gå ut ur väninnan Beas vardagsrum för att hon över huvudtaget skulle lyckas kopplaa upp på nätet...Och det är ALLDELES SANT!!! 

Min lilla transistor-radio här ute spelar iallafall såå grant för mig... (På danska kanaler!!! Men jag har inga problem med danska, så det går fint! )

Just nu spelar de förresten "My generation" med SWEET... En "massa" bra låt från 70-talet! En kär vän uppmärksammade mig en gång på den "djävulska" basgången där! Haha! Tack J!

Ja, nu ska jag iallafallstäda lite... Har varit lat o snoozig hela dan! 
"Nighttime is the right time..." för denne ugglan!

Hallon & hej!

Pia




3 kommentarer:

  1. haha de verkar som de bara e jag som inte jat nåt emot att diska. Jag tycker de e rätt roligt och älskar när de bara blir mindre och mindre på diskbänken :D

    SvaraRadera
  2. och med jat menar jag har * :P

    SvaraRadera
  3. Haha! JA Maria. Roligt kan jag ju inte säga att jag tycker det är! Men helt okej, då diskmaskin är värre... Ok, en diskare hade inte gjort ont! Haha!

    SvaraRadera