söndag 13 juni 2010

Rastat kvasten i oväder!?


Jo nog måste det vara nåt sånt som hänt med den här häxan... 
Dåligt ergonomiskt utformade kvastar kan d ju vara, herre gud, vi är dock på 2000-talet, nog borde de väl ha ryggstöd (Och stång) med både värme o vibrationer... allt för att motverka ryggvärk då alltså!

Just nu känner jag mig som om jag skulle vara mellan 90 och döden... ska man fortsätta att asa sig fram såhär framåtlutad så lär det bli puckel mycket snart,,,

Har ju en gammal kotförskjutning som redan för 20 år sedan var rätt så rejäl... 
Försäkringskassans ortoped sa ju förresten, senast i höstas, att jag borde kolla upp den här ryggen... man har säkert mycket bättre metoder att se fel och att underlätta smärtor idag... 

Så imorgon SKA jag ringa till farbror doktorn... och jag ska nog sjutton be om att få en tid till kiropraktorn oxå när jag ändå är igång. 
Jag VET ju att ryggen tar en jäkla massa stryk med alla extrakilon jag dragit på mig... 
De var ju såå himla enkla och goda att snappa upp och lägga på lite här och var... De SKA  väck... 
Men HUR!!!

Såhär ska jag se ut sen iallafall (Men MED värme o vibb i kvasten så klart!!!)



Förresten... Jag kanske skulle ta till mina örter! Jag prackar ju på alla andra mina fantastiska örter! 
Ska ut och plocka ett bra gäng Åkerfräken iallafall (De har jag i massor här ute... Och Johannesörtsolja har jag ju sen i fjol... 
Det har ju hjälpt på vänners ryggar, så why not!



Nu ska det kokas! 

(Är det nån som har en Voltaren eller två över, eller nåt annat som e effektivare än Ipren - hör gärna av dig! )

Puss kram
Piazza

3 kommentarer:

  1. Tjenixen!
    Voltaren säljs receptfritt på apoteket, kan ju hjälpa. När jag var hos doktorn för ryggvärk en gång fick jag rådet att ta ipren och jag lovar jag var inte glad för att betala en läkare för sådana råd. Good luck om du får tag på nån läkare...Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja du sånt e inte kul..har inte så mkt starkt hemma tyvärr..men det där med vibrator lät allt kul ..

    Camilla

    SvaraRadera
  3. Ryggen är viktigt för att vi ska kunna gå, så goola fram en Ruggklinik i Lund omdelbart bums! Kram

    SvaraRadera