måndag 14 juni 2010

Söndags afton...


Har jag berättat att jag var på utbildning förresten... MI - Motivating Interviews....Motiverande samtal rätt o slätt... Jodå, två heldagar i Malmö i detta maffiga Länsstyrelsekomplex! 
Regnet det ÖSTE ner i fredags (tur att kursen hölls inomhus alltså!) Haha! Men när man skulle ut på stan för att få lunch blev det en rejäl rotblöta! Haha! 


MI... jadå, jodå... Alltså... Det känns nästan hädiskt att inte jubla och idel lovorda denna mirakulösa metod! Ok, jag erkänner alltså att allt är fullkomligt logiskt och väldigt bra... jag kommer så klart att använda det i mitt arbete... och i livet för övrigt... Precis som jag gjort fram till nu... Vad jag menar är - Detta förhållningssätt bygger på att förstärka det positiva, att reflektera...(Spegla kallade man det innan MI), och att sammanfatta... Att inte ge råd som personen i fråga inte bett om... 
Jodå! Jag köper alltihop... men hade nog förväntat mig något nytt under solen. 
Fast jag får väl se det positivt... jag har ett kvitto på att jag har arbetat "på rätt sätt"!


Till hösten har vi en sammanfattande dag. Ska bli roligt att träffa alla nya bekantskaper igen!


Från det ena till det helt andra... Dessa vackra blommor fick jag på mors dag! Snacka om att hålla sig fräscha! Tack sötaste barn o barnbarn!!!


De små pluttisarna har numera flyttat ut från byrån och ner på golvet! 
Alldeles snart 4 veckor gamla och fullkomligt LJUVLIGA!


Min rygg är fortfarande en stor katastof... 
Mina ört-recept för ryggvärk som jag prackat på alla andra ska så klart användas nu! 
En stor gryta med Åkerfräken har puttrat här ikväll... Imorgon ska det läggas omslag om onda ryggen... Redan idag har den blivit smord med Johannesörtsolja en gång... 

Dock kom en söt Jenni med lite medikamenter och trevligt sällskap ikväll... 
Ljuvliga meducin... Jag måste dock komma ihåg att ringa doktorn imorgon o få en tid, trots att jag fått tabletter som hjälper just nu!
Dessutom fick jag låna en ljuvlig vete-kudde... ska micra den nu och lägga på ryggen!


Sorry för dessa tråkiga dagboksinlägg... Men pallar inte sitta upp precis. Ont!

Massa kram på Dig sålänge... 
Natti Natti
Pian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar