onsdag 16 juni 2010

BOOBS, bröst, tuttar....

Haha! 
Ja bröst är bröst, liksom... 
Jag älskar bröst... Tycker att de är spännande, sexiga och mysiga... 
Alla tjejer har bröst... punkt... 
Det som är så himla spännande är ju hur många olika former och utseenden det finns på dessa 
"lökar"!!! 

Det finns platta små som "Lisbeth Salanders"... På henne är de bara så sjukt sexiga... Det finns bröst som liknar halva matäpplen... De bara verkar vara sådär perfekt rundade, och nippeln bara precis pekar rakt ut... Åh vad jag ville ha såna när jag gick i högstadiet... såna hade min bästa kompis! 

Mina har alltid varit stora i förhållande till min övriga kropp... Formen har ju aldrig varit till min egen belåtenhet, men det har ju varit lätt att dölja med e formande BH! 
Dock minns jag när jag plötsligt blev smalare än ever i början av 90-talet... 66 kilo Pia, och vart tog boobsen vägen!? Fyllningen försvann liksom... 
Dock är det ena lite större än det andra, så man lärde sig ju "vända den större sidan till" 
Haha!

Olika former

Dock var detta med "påsar" inget långvarigt problem i min värld... Dels för att hela Pian därifrån stadigt blivit större och större, och därmed fått mer och mer fyllning till BHn!
Alldeles naturligt...
 Men det som inte är naturligt är Björn Borg o grabbarnas syn på det hela... 
Att man har 70 cm i omkrets är normalt ...(Ja BH-storlekar anges ju i denna siffra... typ 70 - 105... och sen en bokstav... Där A betyder minst kupa för bröstet, och sen kommer B, C, D, DD, E, F, G... ju större boobsen blir!)

Åter till Björn o grabbarna...  70 cm i omkrets är typ väldigt liten... och enligt Borg o co. finns det en jättestor andel av oss töser som har denna omkrets och DD och E i kupstorlek,., Men har man 90-95 i omkrets finns man inte alls i deras värld! Haha! Inte ens med små bröst... 
Att gå på Lindex, Gina Tricot eller även mer specialicerade underklädesaffärer är underbart... Det finns matchande "Lingerier" i alla färger och material... Ljuvligt...
OM, om man inte har storlek 90E... Nej då finns det eventuellt en liiiten ställning längst bort i högra hörnet av avdelningen... (Alltid högra) med sånadär staket till juverjhållare som är framtagna i samarbete med Lantmännen... De finns, om man har tur, i TRE färger... Vitt, svart och Puder...(Beige) Likadant är det förresten i alla kataloger som kommer hem i brevlådan!

Nu till det negativa med dessa mjuka, lena, runda sakerna... 


En helt ovetenskaplig undersökning jag gjort säger att 90 % av oss kvinnor är missnöjda med våra bröst! Vi vill ha större, mindre, hårdare, mjukare, smalare, bredare, kortare.... Vi vill att de ska vara rundare, sitta högre upp, vara lika stora... 
För att inte tala om bröstvårtor och vårtgårdar...  Vi vill ha ljusare, mörkare, större, mindre, rundare, slätare... och bröstvårtorna är för indragna, för stora, små, olika stora, knottriga...


 Nu tänker jag avslöja HEMLIGHETEN med att få snygga bröst!!!
ALLA kan få det!

1. Ge tusan i alla ideal... Du har de du har... Gilla dina bröst! 
De är fina, de är gjorda för dig, de är unika! Så trist om allas var likadana, var skulle spänningen finnas??

2. Skaffa en kille som tycker om Dig!
Jag har ALDRIG varit med en kille som inte gillat mig (logiskt)... och inte nån som inte gillat mina bröst! ALDRIG!
Killar gillar allra oftast BRÖST... De som gillar brösttycker om ALLA bröst!
Jag har, i min osäkerhet, flera gånger påpekat brister på mina egna... för att jag varit orolig över storlek, häng, färg, form... 
Men alltid mötts av samma oförstående min...??? -Va???

Om en kille rackar ner på dina bröst är det han som har problem, inte du! 

Ska vi göra en liten liknelse... SNOPPAR!

Jag har sett några stycken genom åren...(Säg inget till Ingemar, jag har hävdat med bestämdhet att jag var oskuld då vi träffades... Jungfru Maria o jag...)
Jag har sett långa smala, korta, tjocka, sneda, fruktansvärt stora... Ja skit samma... 
Ni fattar vad jag menar... Ärligt talat har jag inte ogillat en enda... 
Vad skulle han göra liksom... Kapat den eller!?
Det är ju bara att man kanske inte är rätt för varann!




Haha! Ja allt detta för att jag nyss klämde ner mina meloner i en BH.! Just nu är både jag och dom större än någonsin! 
De är fascinerande! 
Tänk att 90-talets påsar kan bli zeppelinare som står ut av sig själv! Haha! 
Kul erfarenhet... men jag vill nog bli lite mer lagon både här o där!
Haha!

Tack för att du tog dig tid att läsa! 
Måste man sätta vuxenvarning på denna bloggen!? Nej det behöver man inte va!?

Ha en fortsatt skön dag!

Love yourself... så blir det lättare för andra att göra det!




7 kommentarer:

  1. fina :)
    http://www.evasunderklader.se/plus-size/bh/
    några e där också
    http://www.sexy.se/Default.aspx?dcpage=products&dcgroupids=0,7

    kan leta fler till dig om du vill.

    SvaraRadera
  2. du har helt rätt ! Och alla vill ha de man inte har oavsett vilket sammanhang det gäller .. jag har små bröst , typ B-kupa och jag hade inte haft något emot att ha mindre för jag vill inte ha stora, vet inte riktigt varför. Känns som de skiljer mig från alla andra haha.
    Och som du säger man ska hitta en kille som tycker om en och bröst e alltid bröst.

    Visst har jag ibland tyckt ibland att dom har hängt och massa men sen tänker jag att: Oavsett om jag e nöjd och glad eller inte så ser dom ut såhär. Så jag kan välja, vill jag va glad eller ledsen och skämmas ? De finns inget att göra åt så då kan jag lika bra va glad.
    Detta gäller alla "brister" man har. Om man tycker att man e för smal, för tjock, ful osv. De finns inget att göra åt så välj om du ska va glad eller skämmas.

    Tycker personligen att de e rätt fantastiskt att man kan se så olika ut. Både när de gäller bröst, kroppstyper osv.

    Oj vad långt de blev, hoppas du prkar läsa allt :)

    SvaraRadera
  3. Haha, annorlunda inlägg men kul :P puss älskar dig tack för hjälpen idag med kidsen .

    SvaraRadera
  4. Kan bara instämma i vad du skriver om mellan skratt-attackerna här..*s*..Kan bara älska dina inlägg..Kram Yvonne.E

    SvaraRadera
  5. nu börjar de bli lite tomt här tycker jag :)

    SvaraRadera
  6. Susanne Planting20 juni 2010 kl. 18:58

    En helt suverän blogg!! Hade precis en dålig boobiesdag men nu känns det bättre! Tack! Kramisar <3

    SvaraRadera
  7. Hej Pia,

    Håller med i nästan allt du skrev, skrattade så jag väckte hela huset!!! hahahaha
    Själv ska jag har ett BH-party hemma hos mig snart, PXC tror jag firman heter, ända upp till kupstorlek L har de så även jag fick plats med tuttarna utan att jag fick typ 4 tuttar istället för 2 som är det normala!! hahahah
    Kram Eva

    SvaraRadera