söndag 6 juni 2010

Livet är härligt!

Igår morse vaknade jag FEM I SEX av att Sasha stod och flåsade mig i ansiktet på två centimeters avstånd... Jag gjorde det fatala misstaget att öppna ögonen... detta är ju i hundars värld det samma som att man är VAKEN! (Vilket f.ö. är anledningen till att jag inte äger någon hund... mornar är inte gjorda för att ränna uppe o vara vaken!!!)
Ut en lite morgonvibbig sväng för kissning... Syrenerna doftade massvis och fågelsymfonin var i full gång! 


Sen fick hon stå ut med att krypa ner en stund till, innan det var dags för en supermysig lördagsfrukost ute på soldäck... Ingemar och grannarna Jenni, Charlotte o Charlie joinade mig. 

När alla gått tänkte jag måla en tavla... men dörren kom emellan!!!


 Det blev ju rätt så bra!!!
Sen var det dags att kalla in grannfolket igen! (Haha, man skulle nästan kunna tro att jag är en feeder... ) Nu var det dags för rabarberpaj och vaniljsås! 










Jag tog tag i projektet "rengöra fritös som jag hämtat hemma i källaren"! Fy fabian vad klistrigt det där gojset nere i den var... Hade jag inte hittat en tub med redig verkstadsrengöring så vet jag inte hur jag skulle fått väck klistret från mina händer! Gnuggade gnodde o slabbade gjorde jag , och fick till slut fritöshelsiket hjälpligt rent! Upp till NETTO och inhandlade tre liter olja... I med den.... 
Tio minuter senare flöt all oljan omkring ute på min platte-altan! Dubbelsuck! 

Mina barn, barnbarn o Dennis kom o grillade med mig! 
Sen skulle vi känna om vattnet i poolen var varmt... 

Rätt som det är dyker Jessica rätt i vattnet!!! Med kläder o allt! HAHAHA! Jossan var inte sen att bara precis dyka efter! Haha! 
Nellie och Nilo fick oxå komma i (Nilo är inte riktigt van vid de Lejonquistiska galenskaperna än, så han var bara i ett snabbt dopp... Hans mormor slängde sig så klart snabbt i efter sina ohängda döttrar! 


Dennis... Haha! CHICKEN!!! 

Jessica, Dennis och Nilo stack hemåt...

Men Nellie o Jossan stannade i Paradiset! Vi gick o handlade lördagsgodis och lekte lite på lekplatsen  Båda två sov över i stugan hos mig... Vi kollade på Alvin o gänget 2!!!

En såå mysig sommardag!!! 
Älskar er mina sessor!!!



7 kommentarer:

  1. vadå dörren blev "rätt så bra" ? De blev ju JÄTTEbra , ingen tvekan om din talang :) .. har inte ätit rabarberpaj på över 10 år men kommer ihåg att jag tyckte de va jättegott så kanske får äta de nån dag nu :)

    SvaraRadera
  2. ja de hade varit trevligt , speciellt nu på sommaren :)

    SvaraRadera
  3. Tack själv för en jättemys dag & idag också :) Älskar dig mami <3

    SvaraRadera
  4. fina foto :D Du har talang du ;)

    SvaraRadera
  5. Såg ut att ha varit en klockren sommardag :)

    SvaraRadera
  6. Dörren bleb jättefin du har verkligen talang=)

    www.thediaryofcaroline.blogg.se

    SvaraRadera
  7. underbar dag. och doppet i poolen var verkligen lyckat. och dörren är jätte fin . puss puss

    SvaraRadera