fredag 11 juni 2010

Lite snabbt på morgonkvisten såhär.

Ja igår bar det då iväg på första dagen av tre i min MI-utbildning... Motivating Interviews/Motiverande Samtal!
110 riksdaler kostade det mig att parkera utanför Länsstyrelsen! HERRE JISSES! Så det blir väl det samma idag. 30 pers var vi och inte en enda som jag kände innan... Jo en tjej kom jag på att hon faktiskt satt på kansliet på Högskolan då jag gick på Södervärn.... Jättegullig tjej!


Riktigt intensivt var det, med mycket rollspel och praktiska övningar... sånt som kan kännas så himla löjligt och uppstyltat... "Nu ska du fråga den här frågan så ska hon svara..."  men det var faktiskt himla nyttigt...
En av de intressanta människor som presenterades ur deltagargänget igår var en quinna som var utbildad bildterapeut... Gissa om jag ska leta upp den här damen idag! Spännande! Vill veta mera!


Det allra viktigaste ändå som hände igår var faktiskt att min kära dotter Jessica läst upp hela grundskolekompetensen! Till hösten blir det gymnasie. 

Högstadiet, (och till viss del även mellanstadiet) för Jessica, var i princip en enda lång "olycklig omständighet" dåförtiden, som gjort att hon fått kämpa med alla betyg dessa år då hon har blivit mamma till Nellie och Nilo. Idag går hon på Albins Folkhögskola och jag VET att hon snart är student! 
Älskar dig min sessa och tycker att du är fantastisk. Så det så!




På kvällen skulle jag till Kerstin i Asmundtorp på Junta... men efter att jag o Jossan kokt nypotatis, gjort köttbullar o krängt detta med gräddsås o pressgurka.... då var jag sluuut som artist!
Satte en Isfolket-bok (1an !) i Jossans händer och sa LÄS! Själv försökte jag läsa lite MI... men boken bara trillade ner på golvet.... efter tredje dunsen i golvet föll jag till föga för herr Blund... Av med linserna och sen Zzzzzzzz!


Nej, nu måste jag nog göra vad jag kan för att se någorlunda presentabel ut idag... Om en kvart kör jag till Malmö!!!


Hörs och ses!


PiaLotta

4 kommentarer:

  1. Hehe, ja får väll hoppas att man pallar 2 år till. men det ska nog gå bra. låter roligt att jag ska börja gymnasiet. puss älskar dig och tack för nypotatisen :D

    SvaraRadera
  2. Grattis Jessica strongt jobbat!!!
    Camilla på lannet

    SvaraRadera
  3. go gurkan ser ut , har aldrig ätit sånt men de ser gott ut :)

    SvaraRadera